• Photo of Cim Serrellars. 4/18/16

395 f
2.1
4.3

near Boterías, Valencia (España)

PR-CV 412 v pohoří Alto de Serrellars. První problém je, že městečko má tak úzké uličky, že nelze nikde zaparkovat a tak jsme si museli najít východisko na okraji města. Cesta začala velice pěkně, stoupání rozumné. Bylo pořád co pozorovat. Mapu jsme neměli, jen fotku v mobilu a ta moc čitelná nebyla. Nicméně jsme našli žlutobílé značení a všechno šlo dobře až do prvního rozcestí. Zde se k číslu 412 přidalo i číslo PR-CV 388. Obě cesty jsou částečně v souběhu, ale 388 začíná a končí v městečku Benissa. Odtamtud jsem jít nechtěli, protože je to dál od nás a okruh z Benissy je delší. U prvního rozcestníku nás zmátlo, že cesty pod číslem 388 i 412 vedly vždy na tři různé strany. Asi půl hodiny jsem se snažil tomu přijít na kloub, až jsem nakonec zvolil špatný směr a sice do Benissy, na což jsme přišli záhy, když místo nahoru začala stezka prudce padat dolů k dálnici do Alicante. Zkusili jsme jinou stezku, taky špatně, a tak jsme se vrátili k rozcestníku. Dnes už vím, že ten jeden směr, co mne zmátl, byla jen asi 100 metrová odbočka k pramenu Font de la Mata. (Až půjdem podruhé, nenecháme si ji ujít.) Vydali jsme se tedy vzhůru cestou, která vyhrožovala, že vede na Cim Serrellars (432 m)Vvlastní stoupání bylo celkem pohodové, počasí podmračené, a my dosáhli vrcholu. Pod sebou jsme viděli nejen naše východisko v Gata. Uviděli jsme také 2 postavy turistů, kteří šli před námi a už opatrně sestupovali. Vydali jsme se tedy dolů, předběhli jsme je jak kamzíci, a to až do chvíle kdy, místo aby se cesta zatočila do Gata, stočila se dolů v opačném směru. Tak jsem zase začal studovat mapku v mobilu, ale zcela bez úspěchu. Mladší pár nás mezitím došel. Byli to Francouzi, kteří šli okruh z Benissy. Ti měli mapu a pán nám říkal, že to je cesta do Benissy (měl pravdu) a ne do Gata, že se musíme vrátit. Já jsem říkal, že to má být okruh do Gata (měl jsem sice taky pravdu, ale méně převědčivou). Mladá paní navrhovala, ať jdeme do Benissy, a do Gata že jezdí autobus. To jsme odmítli. Rozhodli jsme se, že se vrátíme stejnou cestou odkud jsme přišli. Vydali jsme se tedy zpátky na vrchol (přes který jsme původně nechtěli vůbec jít a takto jsme jej zdolali dvakrát). Tam jsme se najedli a v pohodě sestoupili k autu na kraj Gata. Doma jsem pak zjistil, že kdybychom byli bývali pokračovali, cesta by se skutečně po chvíli stočila do Gata a my dokončili správně plánovaný okruh. Určitě se tam ještě jednou vydáme. Je to krásná a vlastně i celkem fyzicky nenáročná trasa.