1.4
2.8

near Cervià de les Garrigues, Catalunya (España)

RUTA DEL CAMÍ DELS 7 SENTITS, organitzada des del Consell Esportiu de Les Garrigues dins del programa de ‘Caminades Culturals per Les Garrigues’ i que s’ha dut a terme fent un itinerari circular per una part dels termes de Cervià de les Garrigues i l’Albi, amb sortida des del carrer del Cérvol de Cervià de les Garrigues, davant mateix d’on es troba l’escultura “Lo Segell” de Marta Pruna.
La denominació de "camí dels 7 sentits" juga amb el nom del riu Set, ja que és en els seus marges on es troben les diferents escultures realitzades per la Marta Pruna, artista afincada a Cervià de les Garrigues. Un conjunt d'obres creades amb l'objectiu d'intentar fusionar PAISATGE I ART i, que a més, forma part d’un projecte de futur obert i en constant evolució.
Per aconseguir fer-ho tot plegat més didàctic, cadascuna de les 15 obres està degudament senyalitzada amb diferents plafons informatius que l'artista ha creat per a l'ocasió.
Destacar també, que durant l’itinerari es visita l'antic aqüeducte del frare, construït l’any 1876 i, ja en el terme de l’Albi, el Pou de gel de l’any 1728 i el pantà de l'Albi, embassament pertanyent al riu dels Gorgs.
La tornada es fa seguint un sender que, travessant una zona boscosa, ens porta altra vegada a l’aqüeducte del frare. Des d’aquí s’abandona la vall del riu Set i la vall del riu dels Gorgs, tot continuant per un altre sender que va enfilant-se per una barranquera on podrem anar comprovant com la construcció de diferents marges de pedra ha permès, a més a més de guanyar terreny cultivable on abans el pendent ho impedia, aconseguir frenar l’escolament de l’aigua de pluja i prevenir l'erosió.
Una vegada arribats a la part alta de la barranquera, es segueix un camí que, entre camps d'oliveres i grans marges de pedra seca, ens portarà al punt des d’on hem iniciat la caminada.
Per acabar i com en ocasions anteriors, agrair la professionalitat, les explicacions i la simpatia del Joel i l’Isidre, membres del Consell Esportiu, que vàrem fer possible que tots els participants en la caminada, poguéssim gaudir d'una magnífica matinal senderista
------------------------------------------------------------------------------------
Una de les maneres d'anar a Cervià de les Garrigues des de Lleida és seguir la N-240 fins arribar a Les Borges Blanques. Sense entrar a les Borges Blanques i seguint la N-240, trobarem el l'indicador i el trencall de la LV-7031, carretera que en poc més de 13 kms ens deixarà a l'entrada del poble.
Si desitgeu veure algunes imatges de la sortida, solament heu de clicar en l'enllaç de sota...

• Photo of Antonio Satorra

Antonio Satorra Mar 22, 2018

Ruta altament recomanable, per conèixer les obres de la Marta Pruna i com no els paisatges, cabanes i altres indrets de la nostra comarca de Les Garrigues.

• Photo of pitopito12

pitopito12 May 1, 2018

Me n'alegro molt que hagis gaudit de la ruta. Gràcies pel teu comentari i valoració