Uploaded September 19, 2019

Recorded September 2019

2.6
5.2

near Queralbs, Catalunya (España)

L'inici d'aquesta ruta circular és al davant de la Central de Daió de Baix (Queralbs), al final o al costat de la pista hi ha lloc per aparcar.
Per arribar, venint per la carretera de Ribes de Freser a Queralbs, quan trobem l’Alberg-Refugi de La Farga prenem el desviament a la dreta cap a “Fustanyà” i “el Serrat” es troba en un revolt molt tancat poc abans d’arribar a l'estació del Cremallera de Núria de Queralbs, seguim la pista pavimentada prop d’1km fins arribar al davant de la central, on deixem el cotxe.
Comencem a caminar fins el final de la pista i passem el Riu Freser pel Pont de Daió, deixem a mà dreta el camí que va al “Refugi de Coma de Vaca” i prenem el corriol que puja molt decididament fins a trobar una pista que passa per la central de Daió de Dalt. Més endavant prenem un corriol que puja fins la caseta de l'aigua que és on s'acaba el canal del l'aigua que baixa per la canonada que hem anat trobant mentre pujàvem.
Continuem pel cim del canal d’aigua (Canal del Freser) ja que està tapat amb taulons de fusta d’un metre d'amplada aproximadament. Al cap de poc l’hem de deixar perquè de seguida s'endinsa dins la roca, continuem per un corriol que baixa a mà dreta, amb marques vermelles, més endavant pugem i traspassem el canal i seguim fent un puja-baixa, per retrobar altre cop el canal.
Seguim pel cim i més endavant el canal travessa el torrent dels Fossos, al cap de poc ja trobem un camí que ve de baix i que travessa el canal. Deixem el canal i prenem el corriol que puja a mà esquerra, una mica més amunt creuem el torrent, una vegada creuat el torrent el deixem a la nostra dreta mentre seguim pujant.
Quan mirem amunt, a dalt de tot ja veiem la Barraca de les Pedrisses (totalment en ruïnes). Anem pujant, en una gran roca amb fita al cim deixem el camí i seguim a la dreta camp a través pel mig dels prats inclinats i seguim els camins de les vaques per poder connectar amb el Camí dels Enginyers per sota de la barraca de les Pedrisses.
Continuem a mà dreta pel Camí dels Enginyers amb senyals grocs i del GR-11.7. Quan passem per una zona més pedregosa ens trobem un parell de “ganxos” que fan d’esgraons, més endavant trobem uns cables d'acer que tenen la funció de donar seguretat als caminants però sobretot als que tinguin vertigen i en el cas de que el terra sigui moll, ja que es tracta d’un tram un xic aeri.
Poc després el camí comença a pujar fins el punt més alt de la caminada a on trobem un senyal vermell que indica que a 50 metres hi trobarem el mirador. Ens arribem al mirador que realment es una bona balconada d’impressionants vistes, és la Trona de Guardiola . Des d’aquí podem contemplar una magnifica panoràmica, i a sota nostre a uns 350 m. el Freser i el camí serpentejant que, fent la tornada ressegueix les Gorges del Freser.
Un cop que hem gaudit de les vistes des d’aquesta atalaia tornem al camí i seguim avall fins al Refugi de Coma de Vaca o d'en Manelic.
El trobem tancat i continuem la caminada travessant el Freser per un pontet metàl·lic que hi ha molt a prop, seguint les marques vermelles el camí comença a pujar al costat del torrent que baixa del Coll de Trespics. Quan trobem una cruïlla amb senyals seguim a la dreta en direcció a Queralbs, fins arribar a l'alçada de 2050 m. i a partir d’aquí tot el camí serà de baixada, en alguns trams fent ziga-zagues en la zona de Les Marrades baixant de cota ràpidament. Mes avall arribem al Freser i traspassem un pontet.
Seguim el fressat camí i en un punt ens desviem per poder contemplar el petit i bonic Salt del Grill, amagat en un racó màgic de gran bellesa, on les aigües cauen des d'una alçada de més de 30 m. tornem al camí i seguim en mig d’avellaners i boixos i arribem al punt d'inici donant per acabada la sortida.

Salut i bona caminada!!!

010 Seguim corriol a l'esquerra

Seguim corriol a l'esquerra

011 Fita

Fita, seguim camins de vaques

012 Camí dels Enginyers

Pont de les Marrades sobre el Freser
Waterfall

026 Salt del Grill

El petit i bonic Salt del Grill, amagat en un racó màgic de gran bellesa.

• Photo of albertroura

albertroura Sep 20, 2019

Carai quina ruta! Te molt bon aspecte! La guardo dins de "rutes pendents de fer"!

• Photo of JEP BOIX

JEP BOIX Sep 20, 2019

Hola albertroura, faràs molt bé de buscar un dia per fer-la, te la recomano!

• Photo of joboix

joboix Oct 10, 2019

Ruta circular molt espectacular per les vistes. Bona ruta i bona companyia. Salut i República.