Uploaded February 24, 2016

Recorded February 2016

2.5
5.0

near Centelles, Catalunya (España)

Excursió que surt de l'Estació de Centelles puja al turó de Puigsagordi, a trams va de costat (marques grogues) de la Via Ferrada de les Baumes Corcades, també passa per les Escales del Puig, i La Tosquera de Vinyoles, un cop arribats al Puigsagordi seguim per la pista cimentada fins a la Creueta de Mirambell , on la guia situa un Primer dolmen que no he sabut veure , l'itinerari segueix per la pista cimentada de la urbanització , poc després i dins una parcel·la privada amb la porta trencada i envellida, s'arriba al Dolmen de Mirambell, al primer moment no es veu, està amagat enmig de la vegetació al costat d'una bassa.
Cal tornar a la pista i quan es pot tornar al corriol arran de cingle.Ben aviat trobarem el Dolmen de la Griutera, a tocar del sender. Al davant tenim les Antenes de Puig Castellar, però abans d'arribar-hi, per un corriol apenes perceptible es pot baixar a la Cova del Cau de la Guilla. Tornem a pujar i a l'arribar a les Antenes agafem un corriol en forta baixada, molt erosionat i de mal baixar , sort que aviat gira al nord i planejant arriba al Collet del Roc de la Guàrdia, abans de baixar però anem fins als dos miradors, amb vistes esplendides sino fos la pols africana en suspensió que tenim aquests dies.
Un cop hem baixat del Grau i passat pel tram empedrat, que alguna guia diu que es d'època Romana, seguim per un corriol planer sota la Costa de Fontderola fins a sortir a la pista cimentada prop del Mas Banyeres. Entrem a Centelles pel carrer de Collsuspina i acabem novament a l'Estació.