Uploaded May 2, 2019

Recorded May 2019

2.6
5.2

near Centelles, Catalunya (España)

Aparquem el cotxe a la sortida del Poble, on trobem un aparcament senyalitzat a l'esquerra, concretament al carrer de la Industria.

Comencem la ruta, travessant la ctra,. per una pista a la dreta en direcció a la Jardineria Ayza.

Continuem per la pista tot remuntant suaument, fins que ja trobem el camí /corriol, marcat amb les ratlles grogures,

Ara ens toca una pujadeta molt empinada, amb algún tram, fins hi tot amb ajuda equipada.

Arribem a les roques del Morro de Porc, aquí deixem les marques grogues i prenem un camí a l'esquerra per la vora d'un camp.

Anem cap el Coll de Prims, des d'on baixem a la Font de Sauva Negra, atenció en aquests camí d'arribada a la Font, perqué sense ser complicat, está molt tapat i enverdissat i hi ha llocs on está poc definit.

De la Font, pugem al Coll de Sauva Negra, i d'aquí cap el Castell de Popa o Castellcir, un espai magnífic ,amb bones vistes de la zona.

Desfem un petit tram del camí, fins trobar un camí/pista de baixada a la dreta , molt pedregós, el seguim i continuem la ruta.

Anem a visitar la Balma d'en Roma, em de girar per un caminet a l'esquerra, i pujar per un corriol molt tapat i perdedor, ho em indicat amb un waitpoint.

La Balma val molt la pena per la situació i l'habitacle que hi trobem.

Deixem la Balma i continuem camí, fins desembocar en una pìsta que ens du al Collet de la Rovira, on hi ha la bassa.

Seguim pista avall, fins la Masia de la Rovira de Cerdans (compte amb els gossos, que mosseguen),

Passada la Masia, deixem la pista per agafar un caminet un pel desdibuixat, a la dreta, (atravessem un fil eléctric de bestiar), el cap de poc, uns arbres caiguts ens barren el pas, els passem com podem i continuem fins arribar a un Collet que ja ens indica el camí cap el Castell de Centelles.

S'ha d'anar en compte amb aquest camí, perque hi ha algún tram no massa net de vegetació , també ho indiquem amb un waitpoint.

Arribem sota el Castell, donem voltes per tots el seus costats.

Desfem un tram de camí, fins arribar ja ha trobar el de baixada a Centelles.

Estem en una pista que ens duria a la masia del Pujol, peró avans d'arribar-hi, hem de trencar a l'esquerra per un corriol en pujada que ens mena per uns llocs que ens fa pensar que estem a la comarca de la Garrotxa.

Tornem a enllaçar amb el camí que em fet de pujada, i ja per pista i passant pel costat de la Jardineria Ayza, travessem la crta, i ja som al Punt de Sortida.