Uploaded February 9, 2014

Recorded February 2014

4.7
9.4

near Centelles, Catalunya (España)

Centelles-Moro de Porc-Puigsagordi-Castellars-Turó de Bellver (R3) 2014-02-08 7:31

Avui he tornat a Centelles per completar la ruta que vaig deixar a mitges fa unes setmanes, per la pluja continuada. Tot i que també a plogut un xic... res semblant.

He pujat una vegada més fins a Morro de Porc i el seu mirador, però aquest cop des de Centelles i no des de Castellcir. Aquest corriol de Centelles al Morro de Porc està ben senyalitzat amb color groc i ben condicionat amb baranes i fustes. Al arribar a dalt, he anat a veure si era veritat que existia un petit corriol que marcava el meu GPS, que sortia directe de dalt de tot on hi ha el rètol i retrobava el de baix, em semblava impossible i així ha estat... en lloc d'un corriol hi fa senzillament el cingle!! -no es pot fer mai cas del tot ni de mapes ni de GPS ... sobre el terreny mana el sentit comú-. He baixat pel mateix camí que he fet de pujada (tot i que amb la paret vertical el GPS s’ha desviat uns metres) i he anat a buscar un corriol que no havia fet (doncs el que continua a dalt del cingle, des del Morro de Porc fins a Puigsagori, està ben senyalitzat i ja el conec). Aquest altre -que algú l'havia netejat fa poc... Gràcies company!!- està molt bé i va fins a dalt de l’esgraonada. Després he tornat a pujar a dalt de tot del Puigsagori i he fet el corriol a la bora del cingle. He tornat a passar pel dolmen de la Griutera i he arribat a la creu de Castellars. He baixat fins el mirador del Roc Gros en el Roc de la Guardia, allà he esmorzat mirant els Pirineus, he enviat la foto i els comentaris de rigor als meus companys de les Gavarres -sempre presents- i he continuat fins el Turó de Bellver. He pujat a dalt i he anat fins l'ermita de Sant Cugat de Gavadons per veure la vista. Després he anat baixant pel PR fins que he agafat un corriol que passa pel dret fins una antiga explotació de guix (sembla) i altre cop amb el PR fins l'església de Sant Miquel de Vilageriu. Fer aquest tram final té com objectiu l'aqüeducte de Vilageliu (ICC) o Vilageriu, és molt bonic i veig que ha estat reforçat -que no restaurat- fa poc. Fa un xic de “iuiu” passar-hi (si caus has begut oli). Un propietari inconscient ha posat fil amb punxes al mig d'un corriol proper, estava mirant el GPS i m'he fet uns bons forats als pantalons i una bona rascada a la cuixa. He posat un pal per tal que ara és vegi bé! M’he aturat a veure el Santuari de l’Ajuda a Sant Fruitós. Tot aquest tram final és asfalt fins Centelles, per una carretera molt estreta i molt poc transitada, i fi de ruta!! Al llarg del camí he vist tres fonts, totes rajant de valent. Segurament la més bonica és la Font de l’Abeurada (crec que es diu així) amb una taula d’una roda de molí i en un indret molt bonic, la Font del Regàs està també molt ben cuidada i la Font Güells amb el doll dins la mateixa aigua.

He arribat just per obligar-me a esperar 1 hora el R3 i cap a casa, dutxa i ràpidament al MACBA per escoltar la interpretació de Drumming de Steve Reich ... una meravella per acabar un dia complert!!

Salut i Cames!

08-FEB-14 12:46:21

• Photo of montagut

montagut Feb 9, 2014

Ara veig per que li diuen el Morro del Porc.
    Molt exòtic el Reich
    Salud company

capita haddock Feb 9, 2014

És una zona plena d'encant, Montagut. Amb moltes i diferents alternatives.
    Salut i Cames!

• Photo of ÀngelMP

ÀngelMP May 17, 2019

Ahir vaig intentar fer la ruta, però el corriol de sota el morro de porc fins al Prats de riucerdà ha desaparegut entre la bardissa, ha estat impossible trobar-lo.

capita haddock May 17, 2019

Renoi ÀngelIMP, gràcies pel peu comentari! La veritat és que era un corriolet molt bonic però ja fa un bon nombre d'anys i quan hi vaig passar estava ben net. Es podria fer per dalt, no veig altre alternativa. Informació actualitzada.

• Photo of ÀngelMP

ÀngelMP May 17, 2019

Com que sóc de la zona potser algun dia m'animo i miro de recuperar-lo, però serà complicat hi ha molta brancada.

capita haddock May 17, 2019

Felicitats ÀngelIMP . Avisa i si puc vinc amb un podall ;-)

• oriolfeu Sep 22, 2019

Avui hem provat aquest mateix tram que comenta l’Àngel i hem hagut de recular dues vegades, no es passa, hem provat de pujar a dalt de la carretera però hem quedat aturats sota la última paret de pedra.

capita haddock Sep 22, 2019

Gràcies oriolfeu... bona informació.