Technical difficulty   Moderate

Recorded August 2010

2.9
5.8

near Pedra, Catalunya (España)

IBP: 136 (Veure detall a l'enllaç a web externa).
Refugi Sant Jordi - Coll d'Escriu - Pont de Sant Nazari - Collet de la Ferreria - Refugi de Rebost - Collada de Comafloriu - Cap del Serrat Gran - Colladeta de Comabella - Puig de Comabella - Refugi Niu de l'Âliga

CAP DEL SERRAT GRAN (2402 m)
PONT DE SANT NAZARÍ - CARRETERA DE BAGÀ A COLL DE PAL
CLOT D'EN PERE
COLL D'ESCRIU (1509 m)
COLLADA DE COMAFLORIU (2194 m)
COLLADETA DE COMABELLA (2347 m)
  • Photo of ERMITA DE SANT ANDREU DE GRÈIXER
er l'esquerra (SE) es puja en pocs metres al petit i bell nucli de Gréixer, d'on destaca l'església d'origen romànic de Sant Andreu; cal davallar per la dreta (SE) vorejant el vessant occidental del turó de Sant Natzari sentint tothora el torrent de Fontbona al sud.
  • Photo of ESCRIU
Es passa pel costat del mas d'Escriu (km 1,67, 1310 m) i es comença a remuntar (NE) cap al coll homònim.
  • Photo of LA TOSA (2537 m)
aquesta ruta planteja remuntar 170 m al nord i fer el cim de la Tosa (punt geodèsic; 2536 m).
  • Photo of MILLARÈS
S'arriba a la casa Millarès. Grans vistes a ponent i al nord de la Roca Tallada, les Roques Negres, les Penyes Altes, el Moixeró i la Tosa. Es voreja el mas per darrere, pel seu costat occidental, es passa per l'esquerra d'un estable i s'agafa una pista a mà dreta (S; km 7,73, 1209 m) que puja lleugerament a llevant entre pastures.
  • Photo of PUIG DE COMABELLA (2436 m)
s'ascendeix novament fins al puig de Comabella (km 4,91, 2436 m). Es tenen amplíssimes panoràmiques d'ambdues valls, la cerdana al nord i la berguedana al sud.
  • Photo of REFUGI DE REBOST (1640 m)
Gaudim a migdia i a ponent d'unes excepcionals panoràmiques de Gréixer, la Roca Tallada, la serra de Gisclareny, el Pedraforca, el Cadí i el Moixeró. http://www.feec.es/Informacio%20Gral/Refugis/refugi.php?idRef=25749
  • Photo of REFUGI NIU D'ÀLIGA (2520 m)
Refugi de Niu d'Àliga. Punt més alt de la Cavalls del Vent. http://www.feec.es/Informacio%20Gral/Refugis/refugi.php?idRef=22934
  • Photo of REFUGI SANT JORDI (1565 m)
Cal partir-ne desfent de baixada al sud els darrers metres de l'anterior etapa pel GR 107 o Camí dels Bons Homes fins a retrobar la bifurcació amb el PR C-125 (km 0,05, 1548 m; pal indicador): cal deixar-lo a la dreta (S) i davallar a llevant (SE) pel mateix GR 107 per dins del bosc en direcció al coll d'Escriu.
Es creua una nova pista i se segueix cap al NE pel vessant occidental del Roc Negre, de la Bòfia i dels Rocs de Canells a través d'un espès bosc de pi negre.

• Photo of Bià

Bià Apr 11, 2012

Bona Tarda . vuldria fer-la en 5 dies la tercera setmana de juny en podrieu orientar quina es la millor direccio i els itineraris. tu las fet en 4 dies i si se troba neu per aquestas dates.
    salutacions
    Bià

• Photo of montfranc

montfranc Apr 11, 2012

En condicions normals no es troba neu però, si es donessin condicions excepcionals d'aquí a que tinguis d'anar, sempre pots fer una trucada als guardes dels refugis que t'informaran. En la meva opinió personal, i vist el vist, en sentit contrari a les agulles del rellotge, tal com la vaig fer, és la millor opció. Que et vagi bé.