Uploaded July 19, 2017

Recorded July 2017

0.6
1.3

near Llorts, Ordino (Andorra)

Amb aquesta excursió vam assolir el nostre objectiu de pujar al Cataperdís i posar un Cent Cims més a la nostra butxaca. De fet la nostra idea original era la de sumar-hi un altre cim ( l'Arcalís) per baixar després als estanys de l'Angonella fins arribar a Llorts. La dita idea no es va poder realitzar perquè mentre anàvem cap a l'Arcalís ens va caure un xàfec i com que el cel estava amb senyals de tormenta vam decidir recular i abortar l'excursió quan haviem arribat a una gran fita que sembla que es la que marca el Cim de la Bretxa d'Arcalís de 2761 mts. d'alçada. Al final va resultar que el xàfec va ser de curta durada i el sol va acabar per dominar a les boires. Ho va fer però quan ja quasi erem al punt a on haviem iniciat l'excursió pel que ja vam decidir acabar-la. Per aquest motiu el track mostra un petit recorregut cap al Pic d'Arcalís sense acabar d'arribar-hi. El motiu no va ser cap dificultat tècnica pròpia de l'itinerari sino la pluja, com ja he dit i es va acabar al arribar al Pic de la Bretxa d'Arcalís.
El trajecte final va quedar molt curt en relació al que voliem, però jo diria que va valdre la pena.
La ruta va començar en el punt en que s'acaba la pista de terra, potser a un km. o així del Restaurant la Coma d'Arcalís que es troba al capdemunt de l'estació d'Arcalís. En aquest punt hi ha la boca del inacabat túnel del Port se Rat. Els primers metres no tenen gaire desnivell però aviat comença una forta pujada fins arribar a la Bretxa d'Arcalís, coll del que surt el camí per anar al Cataperdís i el que porta a l'Arcalís. Les vistes ja son, en aquest punt, magnífiques; val la pena l'esforç acabat de fer. Des del coll fins al cim es puja amb força facilitat entre blocs de pedra entre els que es veuen les senyals d'un sender.
A dalt, i mentre pugem també, podrem veure majoria de les muntanyes andorranes. Especialment clares son el Tristaina i els seus llacs, el Pic de l'Angonella, lleugerament més alt que el Cataperdís, protegit per un munt d'afilades agulles, l Comapedrosa, bastant més enllà que les agulles acabades d'esmentar, el Pic d'Arcalís, etc. També es veun els llacs de Tristaina, els llacs de l'Angonella, inclús l'Estany de Creussans.
Les vistes son magnífiques, son per quedar-se una bona estona contemplant els paissatges de muntanya que tenim al nostre voltant.

Quand vàrem deixar el Cataperdís, vam enfilar la carena en direcció contrària amb la intenció d'anar al Pic d'Arcalís. Com he dit abans no hi arribarem per culpa de la pluja. La baixada cap els cotxes es va fer pel mateix lloc per on haviem pujat.

Comencem a caminar

Vista del que hem de pujar

Indicador

Vista del Tristaina i d'un desl seus llacs.

Mig amagat a l'esquerra del llac de Tristaina es pot intuir l'Estany de Creussans
Mountain pass

Vistes des de la Bretxa d'Arcalís

Arribats aquí, tocava descansar una miqueta. La pujada havía estat dura

Pujant per la cresta cap el cim del Cataperdís

El bonic cim de l'Angonella

Cataperdís

Arribant al cim

Al cim del Cataperdīs

Lake

Llacs de l'Angonella

El Grup anant cap a l'Arcalís

Vistes des Cim del Pic de la Bretxa d'Arcalís

Les vistes des d'aquesta zona son magnífiques com totes les que hem tingut fins ara. Aquí es va acabar la nostre progressió cap al Cim d'Arcalís