Uploaded February 5, 2020

1.0
2.0

near Castellterçol, Catalunya (España)

Una ruta senzilla de fer però molt interessant per la quantitat de coses a veure.
Hem començat deixant el cotxe al Polígon del Vapor, abans d'entrar a Castellterçol vinguent de Moià.
Tot seguit hem anat a la primera Font de la jornada, la Font de l'Àngel situada en una petita balma.
Tornem enrera per l'altre costat de la font, recuperem la pista i girem a la dreta cap a Cal Murri i seguim amunt fins a la Poua de Glaç de la Vinyota. És una poua molt gran amb una gran capacitat d'enmagatzemar gel que a l'estiu es venia a Barcelona, Vallès i Maresme.
Just després de la Poua agafem un camí que ens endinsa al bosc, a l'esquerra de la pista.
Poc després trobem un indicador cap a la Font de la Vinyota, baixem uns metres i al costat de la riera de Fontscalents hi ha aquesta bonica font que també raja força.
Retrocedim uns mètres pel camí de baixada però de seguida trobem un corriol a l'esquerra que ens porta tot seguint el curs de la riera fins el bonic Gorg de la Vinyota.
Anem seguint el bonic camí fins arribar a la Balma i Masia de l'Espluga. Es tracta d'un gran abric de roca calcària de més de 100 metres de llargària per 15 de fondària. Es van fer unes excavacións que van revelar l'existència d'una estratigrafia amb sis nivells d'estrats. S'ha trobat ceràmica, peces de sílex, punxons d'ós i destrals de basalt. Més tard es va aprofitar com a mas: el mas Espluga. Va ser habitat fins el 2002. El lloc es meravellós, amb un pont medieval i la riera al costat.
Anem seguint el curs de la riera fins a Fontscaldes, una font que sembla ser que sempre raja i una imatge de la Verge a sota de la balma. Un altre lloc encisador.
La tornada la fem per un camí que anem a trobar seguint la balma amunt fins a les feixes que hi ha sobre seu i que ens portarà directament a Castellterçol.
Però abans d'arribar al cotxe encara trobarem una altre Poua de Glaç i ja al costat del polígon a ón tenim el cotxe, l'interessant Rentador de llana del Roquer. No us el perdeu, és el millor conservat de Catalunya.
Resumint: una ruta per apendre i gaudir del paisatge. Apte per a tothom i evidentment per fer gaudir als nens també.
Parking

Inici

a la dreta

Font de l'Àngel

a la dreta, Can Murri.

Poua de la Vinyota

deixem pista i prenem corriol a l'esquerra que s'endinsa al bosc.

Trencant Font de la Vinyota

Font de la Vinyota

A sobre la font seguir corriol a l'esquerra i deixar el camí per a on hem baixat.