Moving time  2 hours 14 minutes

Recorded May 2019

0.9
1.8

near Castelnou, Occitanie (France)

Anem a la Catalunya Nord, a Castellnou dels Aspres, petit poble del Rosselló, però considerat un dels més bonics de França. Els seus carrers empedrats ens recorden als de la Vila Vella de Tossa, un altre magnífic lloc.
El cim del poble es dominat pel seu castell, edificat el 988 per servir de capital militar i administrativa al vescomtat del Vallespir.
Al costat del poble hi ha el Roc de Mallorca, un 100 cims modest, de tan sols 443m. però que domina tota la perspectiva del poble i les muntanyes que el voreja'n. A més des del seu cim es pot gaudir en un dia clar de la fantàstica imatge del sempre majestuós Canigó.
El camí per pujar-hi surt del mateix poble i sense cap dificultat s'arriba al cim seguint un corriol que, encara que no estigui senyalitzat, no té pèrdua.
A dalt del cim hi havia hagut una fortificació rectangular de la qual queden tan sols restes de murs.
La baixada es pot fer amb alguna petita variant.