Uploaded May 18, 2015

Recorded May 2015

1.7
3.3

near Castellfollit de la Roca, Catalunya (España)

L’inici d’aquesta senzilla ruta circular és a l’entrada del poble de Castellfollit de la Roca venint d’Olot. Hi ha un aparcament al davant de l’ Escola Bressol “El Castellet” on deixem el cotxe.
Entrem al poble i seguim pels carrers fins la plaça-mirador de Josep Pla, a l'extrem de la cinglera, a on hi ha l'església vella de Sant Salvador. Aquesta balconada ofereix una espectacular panoràmica.
Passant pel davant de l'església ja hi trobem el cartell indicador per anar a les Baumes de Caxurma i baixem pels horts per un camí empedrat fins el pont Romànic. Només passar-lo ens decantem a l’esquerra per travessar el pont sobre el Fluvià i poder contemplar i fotografiar el perfil de l'església i les cases penjades damunt de la cinglera basàltica, a tocar del precipici.
Tornem al pont Romànic i seguint les marques grogues del corriol per arribar a les Baumes de Caxurma.
És un conjunt d'esquerdes i cavitats entre grans blocs, que formen curiosos passatges subterranis.
Després de visitar la balma continuem fins a sortir a una pista, que seguint-la a mà esquerra ens porta fins a l'ermita de la Mare de Déu de la Devesa.
Es tracta d un petit santuari o edifici d’origen romànic que pertany al municipi de Montagut.
Des de l'ermita, seguim per la carena el caminet que passa pel collet de l'Aulina on hi ha un pal indicador, continuem i agafem el camí marcat amb fites que puja fins l'ermita romànica en ruïnes de Sant Esteve de Mont-ros.
Comencem la baixada per un corriol que baixa molt directament fins can Passavent.
Aquí, per no passar per la casa, seguim fins una torre elèctrica, seguint per un camí de senglars que travessa el torrent i trobant l’altre costat la pista que ve de la casa, la seguim i baixem fins a passar per sota dels ponts de l'autovia, creuem el torrent i arribem a la font de Fonosas.
Sortim de la font, pujant per unes escales i seguint pel costat de la carretera general i sense creuar-la, continuem fins a l'entrada de Castellfollit al davant mateix de l’aparcament on tenim el cotxe.
En aquest punt donem per acabada aquesta senzilla i entretinguda ruta.
Salut i bona caminada.

Baumes de Caxurma
Collet cruïlla de l' Aulina
Font Fonosas
Fotos
Escola Bressol "El Castellet"
Mare de Déu de la Devesa
Mare de Déu de Mont-ros
Plaça de Josep Pla d'Església de Sant Roc
Pont Romànic
Pont sobre el Fluvià
Camino

• Photo of peremagria

peremagria May 25, 2015

Una bona caminada per endinsar-sa a la Garrotxa fent una excursió de senderisme tot gaudint d'un entorn verd, fresc i humit, amb exuberant vegetació, especialment indicada per fer a la primavera o tardor. Les Balmes de Caxurma es tot un seguit de coves o balmes formades de forma natural, algunes d'elles força espectaculars i que val la pena entrar-hi. La ruta continua cap a l’ermita de la Mare de Deu de la Devesa, on el paratge convida a fer-hi un mos tot seien a les taules de “picnic” que hi ha instal.lades en aquest indret. Continuem caminant ara cap a la quasi enrunada ermita de la Mare de Deu de Mont-Ros, on ja malauradament el teulat ha desaparegut, i això farà que s’avanci el seu enrunament total. Ja després, la baixada es precipita ràpidament fins al poble de Castellfollit on es dona per acabada la sortida.

• Photo of joboix

joboix Jun 5, 2015

Magnífica ruta i millor companya. Gràcies per la caminada.

• Photo of xeva

xeva Jun 7, 2015

Molt maca... llàstima que hem ensopegat un dia molt calorós.

JEP BOIX Jun 8, 2015

M'alegro que us hagi agradat i que l'hàgiu gaudit tant com nosaltres quan la vam fer. Salut

• Photo of sanson62

sanson62 Mar 27, 2016

Fins a l'Ermita de la Mare de Deu de Mont-Ros està tot molt ben indicat però la baixada ja has dit que era pels corriols del porc senglar.

JEP BOIX Mar 27, 2016

Lo dels corriols es un tros molt petit, i es per no passar per la casa, que quan estava en ruïnes si que s'hi passava. Però en conjunt t'ha agradat, sanson62?

• Photo of AKMINAR

AKMINAR Feb 11, 2017

Fantástica ruta Jep, en algún tram molt pendent del navegador. L'hem fet aquet mati, a Nosaltres ens han sortit 12 Km. Gràcies per compartir ! !

Fantástica

JEP BOIX Feb 11, 2017

AKMINAR 1, sempre m'alegro quan algú pot gaudir de les rutes que comparteixo.Agraeixo la teva valoració.

• Photo of Alfons Tauler

Alfons Tauler Nov 12, 2017

Hem fet aquesta ruta el passat divendres. Lloc espectacular les Baumes de Caxurma i bones vistes des de l'ermita (allà posa Santuari) de la Mare de Déu de la Devesa.
    Pic-nic (dinar) a la font Fonosa.

JEP BOIX Nov 12, 2017

Gràcies Alfons, pels teus comentaris i també per la teva valoració. Salut.

• Photo of saks12

saks12 Jan 24, 2018

Moltes gràcies x la ruta! Es molt xula i recomanable! Es la primera que faig amb wikilog i vaig tenir una molt bona experiència, ja he xafardejat el teu perfil i ja me n he guardat unes quantes de teves! Gracies x les aportacions!!

• Photo of arimanyjoan

arimanyjoan Apr 30, 2019

Una molt bona ruta matinal. Per ser ombrivol, també és apte per l'estiu.

JEP BOIX Apr 30, 2019

Moltes gràcies per la teva valoració arimanyjoan. Em fa molt feliç que t'agradés i la gaudissis com nosaltres quan la vam fer. Salut!