Coordinates 2057

Recorded January 2015

2.6
5.3

near Castellar de N'Hug, Catalunya (España)

Sortim des del centre de Castellar de n’Hug, anem cap al barri de la Ribera, on comencem a pujar cap a la Ribera de Dalt i l’Erola, continuem cap a la collada de l’Erola i la font dels Torrents, on ens desviem per anar a visitar la cova de la Tuta, gran cavitat a la roca que servia d’aixopluc al personal i al bestiar.

Retornem a la font dels Torrents i seguim amunt cap al pla Condal, forat de la Paella, roc del Batlle i font del Boix, on aprofitem per fer un ganyip. En aquest punt, agafem el camí de la dreta (el de l’esquerra va cap al Tossal d’Orriols), pujant cap al coll de la Creueta, on després de creuar la carretera BV-4031, seguim pujant fins arribar al cim de la Creueta, on gaudim amb les grans vistes que hi ha sobre el Pedraforca, Tossa d’Alp, Puigllançada, collada de Toses, cims de la Cerdanya francesa, Puigmal, etc., fins i tot, podem divisar els massissos del Montseny, Sant Llorenç del Munt i Montserrat.

Continuem el camí, sempre seguint per la carena i anem cap a la Pleta Roja, la coma de Migjorn, la Moixera, el serrat de la Barraca, el pla del Ginebrar, el serrat del Paravent o l’amorriador del Bac i la collada de les Fontetes, on decidim pujar també al cim del Pedra Picada, on de nou contemplem un imponent paisatge amb alguns cims ben nevats.

Comencem a davallar, però en lloc d’anar cap al coll de Remoló, ens anem desviant a la dreta i tot baixant pel dret, arribem al pla Bordaus, on enllacem amb un ampli camí ramader, que baixa cap al pla de la Gran Jaca, on per un dret i poc definit corriol, baixem per les roques cap al collet Roig i la carretera BV-4031, on enllacem amb el GR-3 que ens porta directament a Castellar de n’Hug.

Sortida i arribada - Castellar de N'Hug

Collet Roig i turó de la Devesa del Gat

• Photo of pacosonnes

pacosonnes May 25, 2015

Aquest cap de setmana varem fer aquesta ruta fent un vivac a sota del coll de la creueta. Gràcies per compartir-la

erill May 26, 2015

Gràcies pacosonnes, pel comentari i espero que us hagi agradat.
    Erill

• joanasampaio95 Jan 25, 2018

Bones,
    voldria saber si el temps que poseu és per arribar al cim, o anada i tornada?
    Gràcies

erill Jan 26, 2018

El temps indicat és el de la duració total de la caminada, incloent les parades per menjar, fer fotos o reposar.

• juliuus May 19, 2019

Ruta fácil de seguir, he tenido la gran "suerte" que una pequeña nevada me acompañara en casi todo el recorrido,dando un toque de encanto a la ruta. No es nada habitual que a finales de mayo nieve. :)

erill May 25, 2019

Gracias juliuus por el comentario. La ruta tiene muy buenas vistas que además con la nevada se deben haber potenciado.