Uploaded February 25, 2019

Recorded February 2019

1.5
3.0

near Castellar de N'Hug, Catalunya (España)

Iniciem aquesta ruta circular a l'aparcament que es troba a l'entrada del poble de Castellar de n'Hug.
Comencem la caminada pujant en direcció al poble, seguim pels seus carrers i ens arribem a la plaça on hi ha ubicada l'església romànica de Santa Maria, del S.XII.
A mà dreta de la plaça hi ha un carrerot que surt al carrer del Pou, el baixem i passem pel pont det torrent de la Closa, seguint comencem a pujar per pista passant pels barris de la Ribera de Dalt i de l'Erola.
Quan arribem a la font del Torrent, deixem la pista i prenem un corriol cap a l'esquerra i seguim les marques blaves que anem trobant, marques que ens porten a la Cova de la Tuta. Només d'entrar-hi ja s' intueix que devia servir per tancar-hi el ramat. El recorregut i fondària són d'uns 80 metres.
Continuem pujant seguint les marques blaves, el cami és molt evident. Ens aturem a un bon mirador natural del poble de Castellar de n’Hug anomenat el Roc del Batlle.
Seguint ens parem a la font del Boix a esmorzar.
Continuem fins a trobar el torrent del Tossal i comencem a pujar a mà esquerra sense camí marcat amb força pendent, pel mig dels prats inclinats de pastura fins al cim del Tossal d´Orriols. Una fita de pedres la corona. A sota nostre, cap al sud-est, contemplem la població de Castellar de n'Hug. Cap a l'altre costat es pot observar, molt nítidament, el Pedraforca, la serra d'Ensija i el Cadí-moixeró una mica nevats, cingles de Vallcebre, etc...

Comencem a baixar, altre cop sense camí marcat, pels inclinats prats seguint la carena, en direcció a Castellar de n'Hug, que anem veient a la llunyania. Quan arribem al collet de les Salelles, seguim i ens arribem al cim del turonet per poder fer algunes fotografies. Tornem al collet i seguim la pista a mà esquerra i passem pel davant de la barraca de la Pleta d'Orriols. Més endavant hi trobem la pista que va baixant, deixem el Torrent de l'Avellanosa a la nostra dreta, seguim i passem per l'Om de Cal Pau Solana (arbre d'interès local) amb un perímetre del tronc de 3,50 m. i la masia del mateix nom.
Des d'aquí comencem a baixar pel mig de prats seguint els camins dels animals, fent drecera per trobar la pista més avall, l'anem seguint i cal creuar una porta metàl·lica abans d'arribar a la masia d'Orriols. Seguim per sota de la casa i el següent revolt deixem la pista i prenem un camí que ens porta a les espectaculars Fons del Llobregat.
Són un conjunt de brolladors d'aigua que surten del mig de les roques, és tot un espectacle natural d’aigua en forma de cascades, que dóna lloc al naixement del riu Llobregat
Un cop visitades les Fonts comencem a pujar per un camí empedrat amb escales protegides per baranes, passant per bancs i plafons informatius de la vegetacio i fauna de la zona.
Quan arribem a dalt ja trobem l'aparcament on tenim el cotxe, donant per acabada aquesta ruta.
Salut i bona caminada!

Font del Boix
Font dels Torrents
Fonts del Llobregat
Foto des de el barri de L'Erola
Fotos
Inici i fi - Parking
La Ribera de Dalt
Mirador Roc del Batlle
Om de Cal Pau Solana
Pista
Plaça i l'Església de Castellar de n'Hug
Pleta d'Orriols
Portellera
Seguim les marques blaves
Torrent del Tossal
Tossal d´Orriols (1913 m.)

• Photo of joboix

joboix Feb 28, 2019

Ruta al voltant de Castellar de N'Hug, fàcil de fer i seguir, amb espectacle com de Nacional Geogràfic on els voltors i els trencalòs, amb els seus vols acrobàtics ja valen la pena, com les vistes del Pirineu i Pedraforca espectaculars! Salut i República!!!

• Photo of peremagria

peremagria Mar 31, 2019

Castellar de n'Hug és un petit poble conegut sobretot per les Fonts del Llobregat, lloc on el turisme, potser una mica massificat, hi bé per admirar les abundants deus d'aigua que afloren per un torrent iniciant el llarg camí cap a la Mediterrània, ben conegut aquest indret com "Les fonts del Llobregat".
    Nosaltres, a part també de visitar-les com a cloenda de la nostra caminada, hem sortit de bon matí del centre del poble per pujar el Tossal d'Orriols, passant la Cova de la Tuta, i la ben situada font del Boix, lloc molt adient per a fer la primera queixalada del dia, fins a arribar al cim de 1.913 m.
    A mesura que un va pujant, les vistes a banda i banda són sempre agraïdes, dominant el fons d'escenari el senyor i amo de la comarca EL PEDRAFORCA.
    A les persones amants dels croissants, el consell és comprar-ne un de mida XXL i d'un quilo de pes que, sens dubte és el millor record i més original que hom pot endur-se de Castellar de n'Hug.
    Podeu veure un reportatge en aquest enllaç:

• Photo of JEP BOIX

JEP BOIX Mar 31, 2019

Gràcies Joan i Pere pels comentaris i valoracions. Realment tenim un entorn privilegiat i cal aprofitar-lo. Fins la propera. Salut!