Uploaded August 15, 2013

-25 f
1.6
3.2

near Torroella de Montgrí, Catalunya (España)

Des de la vila baixempordanesa de Torroella de Montgrí pujarem fins al castell que la domina, resseguim la carena i baixarem per la zona protegida de Les Dunes. Una caminada que ens permet gaudir d'unes vistes impressionants de les planes empordaneses. La caminada combina història i natura.

És important resseguir el camins sense sortir-ne, ja que caminarem per una zona molt fràgil declarada d'interès natural -especialment la zona de Les Dunes-.

Pujant al castell, trobarem les capelles del Coll de la Creu. Aquestes capelles varen ser les estacions del rosari en l'època que es pujava en processo cap a l'ermita de Santa Caterina.

El Castell de Montgrí, visible des de quilòmetres a la rodona, és una construcció inacabada que va aixecar, al segle XIII, Jaume II. Es va construir entre els anys 1294 i 1301. La construcció va ser encarregada arran de les continues baralles amb els comptes d'Empúries.

Les Dunes, es van formar a causa de la sorra arrossegada per la tramuntana des de les platges del Golf de Roses. L'inici d'aquestes formacions es va produir quan en les continues baralles entre els comtats (S.XIV), el riu ter va ser desviat de la plana nord del Montgrí cap al seu curs actual. Per fixar-les, a principis del S.XX s'hi va plantar gramínies primer i pins més endavant. Avui en dia hi trobem una pineda poc densa on hi viuen ocells i petits mamífers.

Passades les dunes, tornarem cap a Torroella per l'antic camí que unia la vila amb el nucli de l'Estartit.
Pedrera
Deixem el GR que marxa a la dreta.
Prendrem el sender local a la dreta. Si ho desitgem, pel sender de l'esquerra podem arribar-nos a l'ermita de Santa Caterina.
Font Potable

• Photo of Antonio Aguilera

Antonio Aguilera Jan 3, 2015

Hola loTavernet.
    Te deseo que este 2015 te respete la salud, para que puedas seguir enseñando esos preciosos rincones que con tanta ilusión compartes. Feliz 2015

• Photo of jordi1925

jordi1925 Jan 4, 2015

Muchas grácias Antonio. Un placer poder compartir con todos vosotros. Un abrazo y feliz año.

• xbrau Mar 25, 2017

Molt interessant per la varietat del paisatge; des del paisatge de la plana, passant per les dunes i el cim de Montplà i els voltants calcaris del castell del Montgrí. Cal afegir-hi la presència d'elements antròpics, el Castell del Montgrí, l'ermita de Sta. Caterina i nombrosos masos i altres construccions. Però potser el més interessant, és la possibilitat d'observar en tota la seva plenitud, les planes de l'Alt i el Baix Empordà, i les muntanyes que les envolten.

• Photo of xavirl

xavirl Mar 19, 2018

Gracias, Jordi.
    El domingo 18/03/2018 hicimos esta ruta con un grupo de senderistas. La ruta fue genial, y las vistas desde lo alto de los macizos fue impresionante.

• Photo of pemumor

pemumor Mar 28, 2018

Molt bona ruta, avui l’hem seguit amb un company. 💪😊

• Photo of _Shard

_Shard Apr 1, 2018

Bones vistes i fàcil de seguir.

• Agusti sancho May 23, 2018

Molt bona ruta,recomanable

• Photo of Juan Calvo Sanz

Juan Calvo Sanz Apr 19, 2019

He realizado esta ruta pero terminando en L'Estartit.