Uploaded June 7, 2018

Recorded June 2018

1.5
3.1

near Montesquiu, Catalunya (España)

Comencem la caminada a l'aparcament del Parc del Castell de Montesquiu tot passant per els seus molt ben cuidats jardins, per la font del Castell Xic i la bassa de reg (suposadament) del Parc del Castell. Situats en aquest punt hi trobem una bifurcació, nosaltres girem a la dreta i seguim el camí de pujada tot passant per l'altiplà de Revell, l'indicadór de la font, de les ruïnes i la cabanya del mas Ravell. Passat el mas, seguim per els prats d'herba de l'altiplà tot gaudint d'unes fantàstiques panoràmiques (una mica tapades per la boira) del Pedraforca, Puigmal, Serra de Bellmunt, Montseny i davant nostra i a tocar, el castell de Besora.
Al final de l'altiplà de Revell i a la dreta, agafem un corriol que ens porta al Collet de la Mongia, un pas força estret damunt de la seva carena de sorra grisenca. Seguidament agafem un camí que ens porta prop de la masia del Pla. Just una mica abans de la casa, trobem un corriol a la dreta que amb unes quantes ziga-zagues ens arriba al cim del turó del castell (1025 metres d'altitud). Aquí fem el merescut respir i esmorzar dintre l'enrunada construcció però baix l'aixopluc del seu àpside, ja que ens ha començat a ploure una mica.
Ja de tornada desfem el tram de camí que acabem de fer fins la masia del Pla, per girar a l'esquerra i seguint la pista que ens indica del Camí de Basora al Castell de Montesquiu, un bon camí que fem per l'obaga fins arribar a la Bassa del Parc del Castell. Aquí, i desfent el tram de camí que hem fet al començament de la caminada, arribem on tenim els cotxes.

Sortida

Aparquem al Parc del castell de Montesquiu

Seguim per l'esquerra

Seguim per l'esquerra tot contemplant el magnífic i ben conservat castell de Montesquiu

Font

Font del castell del Xic

Bolet

Bolet tot curiós anomenat entre altres, Reixa del diable. És un bolet de l'ordre de les fal-lals . També pertanyen a aquest grup, espècies molt conegudes com l'ou del diable o el pet de llop
Lake

Continuem per la dreta

Bassa o dipòsit d'aigua suposadament per el reg del parc i amb uns quants peixos. Just aquí trobem una bifurcació que continuem per la dreta

Seguim recta i seguidament girem a la dreta

Mas el Revell

Restes de la casa, la cabanya i el pla del mas Revell

Panoràmica

Panoràmica del Castell de Basora

Cartell informatiu

Cartell informatiu i el Castell de Basora al Fons

Mountain pass

Coll de la Mongia

Bonic camí i al fons el Castell de Basora

Font

Font que no sabem el nom

Seguim per la dreta

Aquí seguim per la dreta i enfilem el turo que ens portarà dalt del altiplà del castell
Castle

Castell de Besora

El castell de Besora és un castell que corona un turó, situat a ponen del poble de Santa Maria de Besora, i a una alçada de 1023 metres, a la comarca d'Osona. Avui només queden quatre parets i l'àpside. Fou construït entre el segla X-XII i el seu estil és romànic.

Continuem per l'esquerra

Masia el Pla

Seguim per l'esquerra

Seguim per la dreta

River

Riera

Afluent de la Riera de la Solana

Doll d'aigua

Aquest generós doll d'aigua natural és el resultat de les generoses pluges dels últims dies

Continuem per l'esquerra

Continuem per l'esquerra tot empalmant el primer tram que hem fet el matí
Castle

Castell de Montesquiu

El castell de Montesquiu és una construcció fortificada situada a Osona, Catalunya. La primera documentació data el 1285, on figura com a casa fortificada i desprès passaria denominar-se castell de Montesquiu. Amb el de Besora i el de Saderra, formaven un triangle defensiu per la comarca. És declarat com edifici de bé cultural d'interès nacional. Fou construït entre els segles XIII, XVII i XIX. El tipus de construcció és fortificació i monument. La seva altitud és de 650 metres.

Arribada

Arribada i final de la caminada d'avui