Uploaded October 19, 2015

Recorded October 2015

1.2
2.3

near Sitges, Catalunya (España)

CASTELL DE MIRALPEIX - Sitges. 191015

Ruta per pujar al Castell de Miralpeix des de Sitges.
El recorregut surt del Santuari del Vinyet amb direcció al Jardí dels Sentits, al Parc de Terramar, es voreja el Club de Golf Terramar i a la rotonda anem amb direcció a Can Girona, on s'agafa un sender que puja al Turó de Miralpeix, lloc on trobem el Castell de Miralpeix, mes endavant trobem l'ermita abandonada de Gràcia. continuem amb direcció a la Serra dels Paranys, el Codolet, i tornem a Sitges pel camí de les Coves, Platja de Santa Margarita, riera de Ribes i Passeig Terramar.

Sota el castell hi ha una masia fortificada que formava part de la quadra de Miralpeix, depenent del desaparegut castell, documentat des 1057. La desaparició del castell va fer que durant molt de temps es cregués que la torre annexa a la masia, de base atalussada, corresponia a les restes del castell. Aquest, però, es trobava dalt d'un turó proper i va ser habitat fins el segle XVII. Pel que fa a la masia, durant el segle XV se la coneixia com Mas de n'Arrover i durant el XVII se'n deia Can Pasqual de Miralpeix. Actualment es troba en estat ruïnós.

Una “fortalesa”, una quadra, una masia, un castell, una torre, noms aquests que corresponen al mateix espai. Un espai medieval que s’hauria, com altres, de conservar.

Jardins de Terramar
Can Girona
Castell de Miralpeix

• Photo of sutove

sutove Dec 7, 2016

Hola, estava interessat a fer aquesta ruta amb una nena de 10 anys, pero veig que posa dificultat moderada i volia saber quina era la dificultat. Gracies

Josep Mª Dalmau Dec 8, 2016

Hola!
    La ruta es bastant asequible, però hi ha algun tram estret, brut de matorrals o amb fort pendent, sobretot, despres del castell.
    Si la feu espero que la gaudiu.
    Salut i cames!!!

• Photo of Oscar Upegui

Oscar Upegui Dec 17, 2017

Una ruta con muy buenas visitas y descargas, que merece buenas valoraciones y agradecimientos, Gracias Josep por compartir este buen trazado que vale la pena recorrer.

Josep Mª Dalmau Dec 17, 2017

Muchisimas gracias Oscar por el comentario y la valoración de la ruta.

• Photo of TantiViladrau

TantiViladrau Mar 16, 2018

ruta amb bones vistes i fàcil de seguir

Josep Mª Dalmau Mar 24, 2018

Molt agraït TantiViladrau pel comentari i la valoració de la ruta.

• libove Aug 31, 2018

Ups! Vam fer aquesta ruta el 30/08/2018, i a Km 3,3 la construcció d'una nova casa (ostres! "Des de €3,950,000"!) ja bloqueja el descens. Ja és necessari buscar altre tram per a baixar després de l'Ermita.

Josep Mª Dalmau Sep 2, 2018

Ja, es una zona amb cases d'alt estanding, cal rodejar una mica la zona i buscar un altra sortida. Molt agraït per l'informació libove.

• Photo of Xavi.llena

Xavi.llena Dec 8, 2018

Ruta fàcil de seguir. L'unic inconvenient, com ja s'ha dit, es a la baixada del castell s'ha de fer una volta per les obres i valles de les noves construccions.

Josep Mª Dalmau Dec 9, 2018

Molt agraït Xavi.llena pel comentari i la valoració de la ruta.