Uploaded November 19, 2019

Recorded November 2019

2.9
5.8

near Castell de l'Areny, Catalunya (España)

Agradable caminada des del bonic poble del Castell de l’Areny a Sant Romà de la Clusa, les roques del Ras de Clarent, el cap del puig Lluent i l’ermita de Sant Julià de Cosp, passant per indrets on hem creuat i gaudit de boscos amb les fagedes, roures i bedolls, ben acolorits amb els colors de tardor.

També, dalt del Ras de Clarent i el Cap del Puig Lluent, hem gaudit de molt bones vistes sobre Sobrepuny, Gallina Pelada, Serra del Cadí, Puigllançada, Tossa d’Alp, Puigmal, Finestrelles, Noufonts, Bastiments, Torreneules, Taga, Balandrau, etc., i cap al sud, sobresortint pel damunt dels núvols, Montserrat, Sant Llorenç del Munt, Montcau i el massís del Montseny.

El recorregut que hem fet ha sigut el següent:

Castell de l’Areny – GR-4 – Coll Juvell – Mirador del Castell – Les Pilones (lloc on hi havia un petit telefèric que ajudava a treure fusta de la muntanya cap a la val) – Bosc de la Clusa – Església de Sant Romà de la Clusa i refugi de la Clusa – GR-241 – Rec i boscos de Clarent – Ras de Clarent – Balmes de can Tibat – Font de les Calamites – Coll del Grau Pedrís – Cap del Puig Lluent – Pla Fondo de Dalt – Deixem GR-241 per seguir pista a la dreta – Desvio a Sant Julià de Cosp – Ermita de Sant Julià de Cosp – Clot dels Gaits – Bosc de les Mosqueres – Clot del Mort – Coll de la Canal – Masia i font de la Canal – Font Coma – Coll de Coma – Arribada al Castell de l’Areny.

Atenció – El corriol de baixada a l’ermita de Sant Julià de Cosp, està poc fresat i hi ha trams en que el camí és poc clar, però sempre s’intueix per on s’ha d’anar passant i més, si es disposa de la orientació del GPS.
Parking

Sortida i arribada - Castell de l'Areny

Mountain pass

Coll Jovell

Les Pilones

Tree

Fageda del bac de la Clusa