Uploaded June 23, 2016

1.3
2.6

near Meritxell, Canillo (Andorra)

La ruta comença al Coll d'Ordino a on hi ha un aparcament pels cotxes i acaba a tocar de les Bordes del Gep i del Jarque, a la mateixa carretera que 3 km. més enllà hem deixat el cotxe. No es doncs una ruta circular però ho pot ser si es vol caminar aquests km per carretera. Nosaltres vam creure que aquesta alternativa no tenia cap interes i per això vam deixar cotxes al lloc de aortida i al lloc d'arribada.
La pujada fins als tres Pics del Casamanya ( oest, mig i est) no té cap dificultat tècnica. Trobem camins ben definits i sense cap mena d'entrebancs. L'únic problema es el desnivell, ja que pujarem quasi 600 metres en 2,5 km. Es tracta d'agafar-se en calma aquesta ascensió. Les vistes durant aquesta pujada son magnífiques. Es molt maca aquesta zona. L'adrenalina aumenta una mica quan arribem a la zona pn hi ha les cadenes que ens ajuden a baixar. Es un tram rocós amb una forta inclinació que pot espantar una mica si es té por a aquest tipus de situacions. A la pràctica les cadenes ajuden als més porucs ( no hi ha cap mena de risc significatiu) i son innecessàries per els més valents ja que es possible descendir sense fer servir les cadenes. Un cop passat aquest tram s'arriba al Coll de les Arenes a on es té una preciosa vista de la vall, al final de la qual acabarem la sortida. Es molt bonica aquesta vall, a la que baixarem seguint el riu

Ruta curta, de poc més de 8 km. apta per a tothom sense cap problema tècnic però amb un bon desnivell i vistes precioses.

No hi ha referència de temps a la ruta que he penjat, això s'explica perquè he hagut de dibuixar-la. Vaig cometre un error i la vaig tancar abans d'hora. Això em va obligar a començar-ne una altre i acabar a,b dos troços de ruta que no vaig sapiguer com agrupar. La ruta que he penjat s'ajusta quasi bé al 100% al trajecte reall pel que es plenament fiable si algú té interés en despenjar-la i fer-la servir de guia

Camí que seguim

En aquest primer km caminem dintre d'una zoba boscosa

Vista del Casamanya

Primera vista del Casamanya

Vistes des de la Collada de les Vaques

Al peu del Casamanya

Vistes

Pujant cap al Casamanya

Estem començant a pujar per les fortes rampes del Casamanya

Pic Oest del Casamanya

Primer dels 3 cims d'aquesta muntanya. A la segona fotografia es poden apreciar els cims Mig i Nord del Casamanya

Baixant del Cim Oest per anar al Cim Mig del Casamanya

El que hem baixat

Vistes des del Casamanya Mig

Vistes des del cim del Casamanya Mig. A la primera de les fotografies es pot veure el Cim Oest, mentre que la segona mostra el Cim Nord

Vistes des del Casamanya Nord

Cap al Coll d'Arenes

Caminem per aquesta esplanada que ens portarà cap a la zona rocosa que haurem de baixar ( ajudats oer cadenes) per arribar quasi 200 metres més avall al Coll d'Arenes

Aqui comença la zona de cadenes

Més cadenes

Coll d'Arenes

Baixant del Coll d'Arenes

El que hem baixat

Vista de la vall per la que baixem

Aquesta vall es preciosa. Les fotografies no han aconseguit csptar les percepcions que teniem mentre anavem baixant per ella, resseguint el Riu de Montaup

Vista del lloc del que venim

River

Vistes del cami que seguim

Anem caminant al costat del Riu de Montaup

Arribant al final de la ruta