Uploaded July 16, 2019

Recorded July 2009

2.5
5.0

near Les Angles, Occitanie (France)

Si et posiciones sobre " Veure més " (color blau) que es troba al final de la descripció del recorregut, podràs veure tot el àlbum de fotografies d'aquesta sortida...
Ruta feta amb els companys del hh. el 1-Juliol-2009
La Pica del Carlit, que amb els seus 2921 m. és el sostre de la Cerdanya i una de les muntanyes «imprescindibles de fer» pels excursionistes d’una banda i l’altra dels Pirineus.
L’itinerari preferit per la majoria és el que, partint del Llac de les Bouillouses, passa pel Coll Colomer. No és per casualitat: el rosari d’estanys de la seva falda, l’esveltesa del massís i la dilatada perspectiva que es gaudeix des del seu cim, composen un escenari senzillament bellíssim.
Sortim del refugi Alberge du Carlit a on hem passat la nit, travessem la presa de les Bouillouses i ens dirigim cap a l'hotel Les Bones Hores, d’on surt la ruta del Carlit. Cal que seguim els senyals grocs ja que aquestes indiquen la ruta dels llacs. Atansem el camí de pujada, perdent ràpidament de vista el llac de les Bouillouses, ja que el camí s’endinsa per un bosc d’avets tot pujant entre grans blocs granítics. Al cap de mitja hora, arribem a una cruïlla amb una gran fita i pocs metres més enllà a una bifurcació on un rètol ens indica el camí del Carlit (3h 00m), la volta als estanys (2h 00m. a l’esquerra) i l’estany de Viver (a la dreta), nosaltres seguim per l’esquerra. Tenim el estany negre a l’esquerra del camí i un xic mes amunt passem entre els estanys de la Comassa i el Sec (ambdós a tocar l’aigua). El camí va girant cap al nord, deixem a l’esquerra l' estany Llat on es troba un refugi metàl·lic i l'estany Llong, al fons ja s’albira la Pica del Carlit.
Arribats a un pontet de fusta sobre l'excedent d'aigua que ve del estany Vallell, el cim ens queda al davant nostre. Seguim camí fins trobar una altra cruïlla amb una altra gran fita. A la dreta l’estany Sobirà, amb un nombrós grup de cavalls pasturant al seu voltant, nosaltres seguim recte. A partir d’aquí el camí comença a pujar decididament, passem el petit estanyol glaçat del Sobirà on, a sobre d’ell, hi veiem el cim del Carlit, però abans de poder arribar-hi, hem de passar la zona de la tartera, que ens obligarà a fer unes bones grimpades, sempre buscant el millor pas per anar pujant i salvar aquests escassos cent metres de desnivell, però que ens exigeixen avançar amb molt de compte. Seguim unes marques de pintura vermelles que en indicaran la millor traça per pujar pel costat esquerra de la canal central. Un cop salvada la zona de grimpada, veiem davant nostre el cim, a on arribem amb poca estona, després d’una altra zona de petita grimpada. Un cop reposats i esmorzats, aprofitem per gaudir de les esplèndides vistes de 360º, fent un munt de fotos, que són un esplèndid record de la pujada.
Comencem ja la tornada, extremant la precaució quan passem per les zones de grimpada i la tartera, fins que en arribar prop del estany de Sobirans, prenem el camí de l’esquerra fent el bucle dels llacs, i així, anem baixant i passant successivament pels estanys de Sobirans, Trebens, d’en Gombau, Castellà, de les Dugues i del Viver. Passat aquest estany, baixem ràpidament cap a la presa de les Bulloses, creuant-la i arribant altre cop al refugi Alberge du Carlit on donem per finalitzada aquesta impressionant sortida.
Salut i bones caminades!!

• Photo of pepperepep

pepperepep Jul 17, 2019

De les millors sortida que he fet amb aquest grup de joves tant collunuts . Es dificultòs `ultima part on s´ha de grinpar , pero les vistes son expectaculars . Gràcies HH

• Photo of el capi

el capi Jul 18, 2019

De ben ser, amic Pep, que la ruta és espectacular...el camí d’aproximació, els llacs, les vistes de la Pica del Carlit des de ben lluny, la zona de grimpada i sobre tot les panoràmiques que s’albiren des del cim son fotogrames que ens queden per sempre emmagatzemades...salut i feliç aniversari