Moving time  2 hours 48 minutes

Recorded April 2019

1.8
3.7

near Mura, Catalunya (España)

Recorregut pels límit de la comarca de Bages amb el Vallès Occidental, per l’espai protegit de la serra de l’Obac, de gran interès paisatgístic, amb el seus característics cims de conglomerats arrodonits, els avencs, balmes i coves plenes d'històries i llegendes.
Deixem el cotxe a l’aparcament de l’alzina del Sal.lari, anem a buscar l’antic camí els Graons de Mura, paral.lel al Sot de la Teula, que puja al coll de Boix, un tram d’aquest camí esta empredat. Anem a veure l’arbre monumental, l’Alzina del Vent, també coneguda com l'Alzina Bonica o l'Alzina de la Coma d'en Vila, amb nombroses branques gruixudes i llargues, es troba al camí que enllaça el Coll de Boix amb la Coma d'en Vila.
Tornem uns metres enrere i agafem la pista de l’esquerra que baixa suaument cap al coll de la Cort Fosca, després continuem pel camí que s’endinsa per una canal, baixa fins la cova de la Cort Fosca, al seu interior la Font del Rossinyol, aquesta cova té dues sales a la primera hi ha una pedra amb un receptacle excavat i a la segona hi ha la font. Al costat de la cova hi ha un esvoranc que travessa la roca, es l’Hospital de sang de Mata-rodona, utilitzat durant les guerres carlines, queden restes de murs de pedra seca.
Anem al Coll de la Tanca i continuem cap els Castellots de Tanca a la carena de l’Espluga, al sud a la falda del Castellot hi ha el quarto de la Reixa i la Foradada, Continuem cap al Coll, creuem el torrent de la cansalada, casi sec i ascendim cap al Coll on trobem el GR 5. Arribem al mirador Castells de Bocs, unes vistes espectaculars de Montserrat. Hem entrat al Vallès Occidental, continuem pel GR 5, en aquest tram coincideix amb el camí ral de Coll de Daví, passem per la falda de Castellsapera fins al Coll de les Tres Creus o de la Pola, hem tornat a entrar a la comarca de Bages, d'aquí ja baixem directes al cotxe.