Uploaded April 9, 2019

Recorded April 2019

2.2
4.3

near Capafonts, Catalunya (España)

Una bona part del recorregut que hem fet avui transcorre pels cuidats camins de l’entorn de Prades el que fa que tot i el seu desnivell, sigui força còmode. L’hem fet sortint de l’Àrea de la Riera, propera al Mas del Dineral, on hem deixat el cotxe, on i podeu arribar pel camí que surt pel costat del cementiri de Capafonts. Cal que tingueu en compte, que si no aneu en un cotxe alt de roda o 4x4, es millor que el deixeu a Capafonts, a l’aparcament que hi ha davant del cementiri.

Comencem la caminada continuant pel camí que passant pel costat del Mas del Dineral (***) va a trobar el sender (WP 01), aquest transcorre paral•lel al Barranc de les Fontetes, el sender es força pedregós i el desnivell continuat fins que arriba al Coll del Bosc del Llarg d’on segueix, ja planejant fins el proper Mas del Gravat (WP 02). Seguim endavant fins a topar amb el GR 171 (WP 03), d’on anem uns metres a la dreta per veure el Pou de Glaç del Coll de la Nevera (WP 04), per tornar a l’encreuament i seguir pel camí que ara transcorre pels Plans del Pagès, arribem a un nou encreuament (WP 05), d’on seguim direcció a la Roca del Gringol i Tossal de la Baltasana, mes endavant (WP 06), deixem el GR, per agafar un sender a l’esquerra que ens porta a un ample camí i poc mes endavant arribem a les espectaculars Coves del Pere (WP 07 i WP 08), aprofitem per esmorzar en aquest bonic indret i en sortim pel costat contrari on retrobem el camí, anem a la dreta i aviat el deixem per agafar un sender a l’esquerra (WP 09), situat en una clariana del camí (ULL!! A NO PASSAR DE LLARG). Aquest sender ens baixarà un nou camí, proper al Barranc dels Bassols, el seguirem anant a l’esquerra, direcció al Coll del Serafí, deixem el camí per anar ara a la dreta pel Camí ramader i seguim direcció a l’Ermita de l’Abellera (Ull!! que per aquesta zona hi ha diferents camins i senders). Nosaltres seguim el que passa per sota de la Roca dels Corbs (WP 10) i poc després es transforma en un bonic i ombrívol sender que tot planejant arriba al bonic indret on es troba l’Ermita de la Mare de Deu de l’Abellera (WP 11). Gaudim una estona del lloc tornem enrere uns metres, per agafar el sender que baixa direcció a Capafonts. Un metres després aguaitem a un mirador que es troba a la dreta (WP 12) i seguim baixat amb fort desnivell (compte a lliscar), aviat trobem la Font de la Verge de l’Abellera o del Bullanga (WP 13) i poc mes avall una barraca que aprofita la vauma d’una gran roca i ja aviat arribem al Camí que va a trobar el Barranc del Rebollar i segueix ja força planerament fins arribar a l’àrea de la Riera, on tenim el cotxe.

NOTA: Recorregut ben fàcil i en el que es van trobant forces senyalitzacions. Amb tot, com sempre es troben senders, camins i encreuaments, que no tots estan senyalitzats, recomano us recolzeu amb el GPS, que sempre dona tranquil•litat.

(***) Segons s'esmenta a Enciclopedia.cat, "al Mas del Dineral, vora el barranc, es trobaren onze sepulcres de lloses, cinc o sis als Rossinyols i d’altres d’aïllats als Segalassos i al Mas de Regiment. Sembla que hom pot documentar una ocupació continuada des del Neolític fins als nostres dies".

01 Bifurcació

Hem deixat el camí que porta a l'Ermita de la Mare de Deu de Barrulles per agafar el sender que puja al Coll del Bosc del Llarg i al Mas del Gravat

02 Entorn del Mas del Gravat

05 Encreuament

Seguim pels Plans del Pages direcció a la Roca del Gringol

06 Encreuament

Propers a la Roca del Gringol, deixem el GR 171 per anar a l'esquerra direcció a les Coves del Pere
Cave

07 Arribem a les Coves del Pere

Indret espectacular

08 Coves del Pere

09 Encreuament

Clariana a l'esquerra. Deixem el camí per agafar un senderonet a l'esquerra (Fita que hem refet, una mica apartada del camí ample. Ull!! de no pasar de llarg)

10 Panoràmica a sota de la Roca dels Corbs

11 Ermita de la Mare de Deu de l'Abellera

12 Mirador proper a l'Ermita

13 Fon de la Verge de l'Abellera

Uns metres mes avall, es troba a l'esquerra una curiosa barraca aprofitant una gran roca.

• Photo of Perdix

Perdix Apr 12, 2019

Gràcies per la ruta, Josep Mª!
    N'he fet algunes per Capafonts, però aquesta no l'he fet mai.
    M'agrada molt aquest poble perquè un besavi meu n'era d'allà. Encara porto el seu cognom com a segon cognom meu, Balanyà, tan típic d'aquest poble. Si mai trobes un Balanyà, hi ha un altíssima probabilitat que sigui descendent de Capafonts!
    M'ha fet gràcia el nom del mas del Dineral! La toponímia no deixa mai de sorprendre!
    L'he guardat a favorites. La faré sens dubte quan pugui.
    Gràcies.
    Salut!!!

• Photo of JMSALVAT

JMSALVAT Apr 12, 2019

Si el nom de "Mas del Dineral" crida l'atenció, estaria be saber el per que del mateix ...
    Gracies pel comentari, salut!!

• Photo of Perdix

Perdix Apr 14, 2019

Moltes gràcies per aquesta addenda: