Moving time  3 hours 12 minutes

Recorded October 2018

1.9
3.7

near Capafonts, Catalunya (España)

Ruta circular molt recomenable. Sortim del poble de Capafons i anirem per la vora del riu fins arribar a l'espectacular Cova de les Gralles per un camí que passa per enmig d'un bosc de pins, teixos i roures. Des d'allí haureu de recular fins arribar al camí que es dirigeix cap a la Mussara i a partir d'alli ascendirem passant pel Pont de Goi (un arc de pedra natural) fins als Motllats, el punt més alt de la ruta. Tornem cap a Capafonts per l'altra carena del barranc on trobarem la cova del Grevol i la Roca Foradada amb una bonica vista del poble. L'ultim tram és per la carretera però està molt poc transitada.
Recomanable anar amb bon calçat que es pugui mullar ja que ens trobem bastants tolls i aigua baixant pel camí.

Pas per creuar el riu

Seguim per la dreta

Seguim pel camí asfaltat de la dreta.

Cadena

Saltem la cadena i seguim el camí.

Seguim per l'esquerra

Aqui deixem el camí principal i ens desviem pel caminet de l'esquerra que ens portarà vora el riu.

Riu

Salt d'aigua

Presa

Les Tosques

Cami

Tot aquest tram de camí està ben senyalitzat i acondicionat.

Font de la LLúdriga

En aquest punt es creua el riu per anar a veure la font de la Lludriga i es recula enrera. En el nostre cas no hem pogut degut al gran cabdal del riu que baixava degut a les pluges dels últims dies.

Camí cap a la Mussara

Aqui hem d'anar en compte de no passar de llarg. Aqui s'agafa un caminet amb una forta pendent direcció a la Mussara i a la cova de les Gralles.

Font de l'Espluga negra

Waterfall

Cova de les Gralles

I finalment, despres de passar entre dues grans pedres, se'ns obre davant dels ulls l'espectacular cova de les Gralles. Depenent del cabdal del riu pot caure un petit rajolí d'aigua o com en el nostre cas, el salt d'aigua pot ser abundant.

Camí cap a la Mussara

Despres de la cova de les Gtralles, cal recular fins a aquesta intersecció i gafar el camí cap a la Mussara si volem fer la ruta circular.

Seguim per l'esquerra

Aqui no ens hem d'equivocar. A l'esquerra arranca un senderó que puja cap al Pont de Goi.
Bridge

Pont de Goi

Arc de pedra natural pel que haurem de passar.

Camí cap a la Font Nova

Els motllats

Punt més alt de la ruta. Per desgràcia, el pal senyalitzador ha estat victima del vandalisme com molts altres que ens anem trobant.

Font Nova

Aprofitem per parar a dinar i seguim direcció la cova del grèvol

Seguim per la dreta

Seguim pel camí que ens porta cap a la cova del Grèvol.
Cave

Cova del grèvol

Roca Foradada

Parking

Inici i final de la ruta

• Photo of Evabas

Evabas Sep 9, 2019

Es una ruta fàcil i ben marcada