Moving time  3 hours 15 minutes

Recorded March 2019

2.2
4.5

near Maçaners, Catalunya (España)

Deixo el cotxe a baix del barranc de les Llobateres, dons en un principi pensava fer la ruta clàssica de tornar per la creu de ferro i baixar per el barranc de les Llobateres, però després de la font de Freda cada cop hi havia mes neu i gel fins el refugi. Com que no duia granpons, vaig decidir baixar per la cara sud, 5 km mes llarga però mes neta i sense neu.
Per fer aquesta ruta es millor deixar el cotxe al parking més proper a la font de ferro.

Segueixo el camí paral·lel a la carretera fins girar a l'esquerra cap a la font Freda.
Prenem el cami que hi per damunt de la font a la dreta, aviat comença a pujar.
Começo a trobar plaques de gel que de moment vaig esquivant, pero que més endavant ja no serà posible.
Arribo a les Planelles, amb magnífiques vistes del Pedraforca i del Cadi mes lluny. A partir de aquest punt la neu i el gel ja no es pot evitar.
Segueixo pujant en direcció nord nord-est, aquest cop ha sobre la neu, es pot seguir sense granpons però amb cura i clavant les botes. Si no trobeu neu es un pujada sense problema, pujada constant però agradable sobre prats amb unes vistes magnífiques.
Arribant al coll guadirem de les vistes de la vessant sud i tindrem que girar cap est (la nostra esquerra) fins que baixant suament arribem al refugi d'Ensija. Desde les Planelles el terreny es de prats obert amb molt bones vistes.
Deixem el refugi i anem pujant direcció est fins fer el cim del Cap de la Gallina Pelada 2317metres. Vistes de 360 graus Pedraforca i vall de Gósol, Cadi, Port de Comte...
Tot carenejant per les roques blanques fins al final. Dedueixo un cami que baixa pronunciadament a la meva esquerra marcat amb una petita senyal vermella. Cal baixar seguint les senyals vermells. Baixada pronunciada de aproximadament 40 minuts dins el bosc. Arribo a una clariana i prenc el cami que es veu a la dreta i continuo seguint les senyals vermells. A partir d'aquí el cami planeja dintre del bosc primer amb algunes fortes baixades i desgrimpades senzilles després. A la nostre dreta les parets impressionats sota les roques Blanques.
Arribem a un prat amb un corral i lletrero indicador.
Prenc la pista que surt a la dreta. A partir d'aquí el cami es ample i pla, hi podrien passar cotxes, però jo no en trovo cap.
Tot passejant i gaudint de les vistes, arribo en una horeta s la carretera de muntanya i prenc el caminet paral·lel, en poc minuts arrivo a la font Freda i segueixo fins el final del barranc de les Llobateres. Fi d'excursió.