Uploaded March 23, 2019

Recorded March 2019

2.4
4.8

near Bagà, Catalunya (España)

Comencem la ruta a Cal Cerdanyola, travessarem el pont i seguirem el camí dels Empedrats que passa per davant el Refugi. Seguirem aquest camí fins a trobar una bifurcació, on primer farem un puja i baixa al camí de l'esquerra, per anar a veure el Bullidor de llet, que és un saltant d'aigua, però fa molt que no plou i no baixa aigua. Un cop fet, el puja i baixa seguirem pel de la dreta, on creuarem la riera diverses vegades, passant per davant el salt dels Empedrats, Aquí el GPS perd una mica de senyal, però només s'ha de seguir el camí.
Seguirem aquest camí tot pujant, sense pèrdua, passant per l'estret d'Escriu, la Font d'Escriu i el refugi Sant Jordi. Un cop al refugi desfarem un tros de camí fins a una bifurcació i seguirem el camí passarem per la font del Faig, una balma i pel Pas de Galligans, on aquí farem un petit puja i baixa a l'esquerra, tant punt travessar el pas, per anar fins al cim de l'Esperó, on gaudirem de bones vistes.
Continuarem pujant fins a trobar una bifurcació, on agafarem cap a l'esquerra, (el de la dreta és per on continuarem la ruta) primer planejarem una mica, després el camí es va enfilant, travessant alguna petita tartera i algun pas una mica aeri, però sense complicacions, arribem al Pas de la Boixassa, on fem un canvi de direcció cap a la dreta i enfilarem per un corriol fent alguna ziga-zaga fins al cim de la Boixassa.
Després de gaudir de les vistes que ofereix, desfarem el camí fins a la bifurcació, i seguirem el camí passant per la Collada de Galigant i al cap de poc, deixarem el camí per agafar-ne un altre, cap a l'esquerra, marcat amb un waipot, que posa pel camí del clot de Vimboca.
És un corriol poc visible, bastant perdedor, aconsello seguir GPS, que baixa tot decidit pel mig del bosc, seguint el torrent, fent una baixada que sembla que no s'acabi mai, passant per la cova de Vimboca, més avall per una balma i finalment arribem a una pista.
Aquesta pista ens portarà fins al final de la ruta, però abans farem dues anades i tornades per anar a veure el salt de Murcarols, que val molt la pena perquè és un lloc preciós i el salt i la Dou de Bastareny i finalment arribem a Cal Cerdanyola i final de la ruta.