Moving time  3 hours 16 minutes

-25 f
1.2
2.4

near Portlligat, Catalunya (España)

Per la poca distància recorreguda i el moderat desnivell, es podria calificar la ruta de fàcil... Però amb sinceritat s'ha de dir que el fet de caminar gran part del recorregut camp a través, per zones ben emboscades i amb mata baixa plena de punxes, ha fet que la consideració final sigui "moderada".
Aquest cop, hem sortit sense cap ruta pregrabada en el GPS.

Portava un que mapa Alpina, escala 1x25000, i en el mòbil el mapa del institut geogràfic i cartogràfic de Catalunya.
Al final, han sigut les pròpies fites fetes amb pedres apilades las que ens han permès d'arribar als nostres objectius.

De bon matí dons, deixem el nostre vehicle a l'aparcament de la zona de Cap de Creus, a prop del Pla de Tudela, denominat "es Camell", per la forma d'una roca que tenim al costat.
El dia que ha començat lluminós i agradable, es féu empitjorat per l'entrada de tramuntana.
Aquesta zona, tan oberta a nord no promet sensacions molt agradables si el vent és posa a bufar gaire fort.

Tot i així, sortim decidits, pel antic camí de Portaló, de baixada, força ample i de bon fer.
Al cap de un quilòmetre, girem sobtadament a l'esquerra i ja podem veure una cala, al final d'un rec, es el racó des Dofí.
Seguim l'itinerari previst fins que arribem a un punt en el que s'acaba el camí.
Si volem seguir, tenim de baixar el barranc i superar el rec des Mall des Sac, tornant a recuperar el nivell uns metres més a ponent.
Sembla com si anys enrere això hagués estat comunicat i una esllavissada hagués enfonsat el camí.
Un cop tornem al camí, passada la riera, ens mantenim per un camí força planer i ample fins que, veient al fons el Portaló, no veiem cap camí per arribar hi.
Mirant millor, al costat de llevant de la platja de Portaló, veiem una tartera, força inclinada, que sembla que si ho provem, ens portarà fins la nostre primera destinació.
Anem baixant i tenim de reconèixer que ha sigut més fàcil del que semblava.
Tot i haver molt pedra petita i solta, hem pogut anar trobant pedres grosses i fixades a terra, que dónaven seguretat a la petjada i quant ens n'adonem ja soms a la platja.
La platja és diu de Neganta, per les bassals que forma la riera de Portaló abans de desemboca a la platja.
També, hi desemboca la Riera o rec de Deulovol, que vé de laBassa o pantà de les Culasses a tocar el Mas Rabassers de Baix.
Es una platja de sorra fina i blanca, molt protegida i calmada, amb uns fons de mar net i esplèndid.
Donen ganes de banyar-se...
Ara tenim de veure com ho fem per buscar el camí de la següent cala: La Galladera!
Tot mirant aquest penya-segats a nord, veiem unes senyals que sembla que s'hi enfilant...
Es una paret d'uns Seixanta metres, amb una pendent invertida... O sigui que fa cornisa.
A poc a poc anem pujant... Seguint les fites de perdre anem trobant el pas fins adonar-nos que ja soms a dalt.
Aquí podeu veure que han quedat gravades dues rutes, una més a ponent, que no hem pogut seguir per lo emboscat del camí i una altre, més a llevant que ens portarà primer al racó des Bac i més tard al racó de Ponent i racó de s'Aigua Dolça, tot corresponen a la zona de Cala Galladera.
Aquesta zona, de especial bellesa geològica val la pena de ser visitada.
La netedat de les seves aigues, lo abrupte de les seves formacions rocoses, la vegetació deformada pel fort vent, la multitud de coves, recs, baus, fa que sigui una zona molt especial i de singular bellesa, a part de molt poc visitada, sobre tot fora de temporada d'estiu.
El camí de tornada, com sempre força més rapit i fàcil.
Una sortida de espectacular bellesa, de paratges esplèndits que no tardarem a tornar a visitar.
Salut i bones sortides.
Parking

a l'aparcament

Information

Es Portaló des de a dalt

Mountain pass

cal baixar aquest barranc

Beach

Platja de Norganta a es Portaló

Platja de Norganta a cala Portalo

Shelter

Refugi a dalt del turó de Galladera

Information

Les fites de pedra han sigut de gran ajuda

Final riera del bac

La punta del bac

Cala Galladera

Mountain pass

Ens anem acostan a la platja d'aigua Dolça

Cala Galladera

Cave

Coves o refugis naturals

River

Riera del bac, formes ben curioses

a dalt del penyasegat de Norganta

a punt de baixar a la platja de Norganta , des de el penyasegat

Panorámica

ES CAMELL, a prop de la zona d'aparcament

la roca que dona nom a l'aparcament
Information

a tocar el punt final de la sortida