• Photo of Cap d'Alprech

-20 f
2.4
4.7

near Écault, Nord-Pas-de-Calais (France)

We trekken deze keer naar zee, meer bepaald naar de Côte d'Opale in Pas de Calais. De weergoden waren ons eerst niet bepaald gunstig gezind, maar naarmate de dag vorderde kwam de zon toch af en toe eens piepen. Door een gedroomd landschap van diepe dalen en valleien gaat deze prachtige wandeling van start. Boulogne Sur Mer ligt vlakbij en na 7km bij het fort d'Alprech maken kennis met het mooiste stuk van deze tocht: de site naturel du Cap d'Alprech. Bij mooi weer zie je de Britse kust. Het fort d'Alprech en de vele bunkers die we verder op onze wandeling tegenkomen waren onderdelen van de Atlantic Wall die tijdens WOII een invasie moesten voorkomen. Het kustpad slingert zich verder door de site naturel du Cap d'Alprech met als hoogste punt 54m. Even later komen we aan in Equihem-plage waar eventueel iets kan genuttigd worden. Wat verder dalen we af tot aan het strand en volgen nu de kustlijn voor een tweetal kilometer. Aan de restanten van 2 indrukwekkende bunkers slaan we links de chemin des Juifs in door de indrukwekkende en beschermde duinen en bossen van Ecault. We pikken nu in op de chemin des dunes om nu via duin en bos door een prachtige natuur naar de parking terug te keren. Deze wandeling biedt alles wat je je als wandelaar kan wensen: veel onverharde wegen, bossen, duinen, mooie landschappen en een stukje prachtige Noord-Franse kust. Een viersterrentocht door een prachtig landschap die ik aan iedereen kan aanraden.

• Bruges Jul 25, 2012

GPS MTB- en Fietsroutes Aug 4, 2012

Mooi

• renateK Sep 5, 2013

Ongelofelijk mooi, het deel langs de kust is gewoon spectaculair, een absolute aanrader. Maar best niet, zoals wij, in de blakende zon op een heel hete dag lopen.

• renateK Jul 24, 2015

Gisteren voor de tweede keer deze prachtige wandeling gedaan. Achteraf nog lekker gegeten in Wimereux.

• Photo of PATCROQ

PATCROQ Mar 22, 2017

Heel mooie wandeling ! Prachtig landschap

• Photo of rosalied

rosalied Feb 18, 2018

Heel mooi . Bij wintertijd voel je de elementen van de aarde .

• Photo of Maarten Pronk

Maarten Pronk Oct 23, 2018

Prachtig en zeer de moeite waard!