Uploaded July 20, 2014

Recorded July 2014

3.4
6.7

near Casteil, Languedoc-Roussillon (France)

(19-07-2014) Des de Villefranche de Conflent agafem la D116 fins a la població de Casteil, on comença la pista de Mariailles, estreta però enquitranada fins al coll de Jou.

Aqui comença la pista de terra bastant picada, però com que dels 5,5 km que té fins a Mariailles, només en deixen pujar 3,2 km fins a la zona d'aparcament de Le Rande i té algun tros de ciment, pujant a poc a poc és apta per tot tipus de vehicles.

Un cop passada la barrera de Le Rande, deixem la pista i agafem el camí GR-10 que passa pel refugi de Mariailles, el torrent de la Llipodera, travessa el riu Cadí, fins que una mica més endavant deixem el GR, per agafar el camí de la dreta (hi ha senyalització)

A partir d'aquí seguim marques grogues fins al cim del Canigó, passem pel refugi Arago en obres i pels plans de Cadí, des d'on ja veiem el cim.

El camí comença a pujar en ziga-zagues, passa per la font Nostra i arriba a la base del Canigó, aproximadament on hi ha la Bretxa Durier, on comença la grimpada de la xemeneia (uns 150 metres verticals però amb bones preses i on cal parar atenció a no tirar pedres involuntàriament)

A mesura que anem pujant veurem els Gendarmes a la nostra esquerra, a la dreta una petita creu i quan li trobem el gust a la grimpada, ja som al cim del Canigó, on hi ha una gran creu i una taula d'orientació.

** L'activitat l'he catalogada com a senderisme, ja que dels 20 km de la ruta només hi ha uns 300 metres de grimpada-alpinisme fàcils, entre la pujada i la baixada de la xemeneia **

La tornada pel mateix camí.