Moving time  3 hours 3 minutes

Recorded May 2018

1.9
3.9

near Fredes, Valencia (España)

Lo del desnivell de 1500 es mentira, un pico. Casi 1000m acumulats, algun fallo ha tingut amb el rebot del satèl·lit. El punt màxim d'altura és el Negrell, a 1.340m. així que no són els 1500 que diu a la ruta.

El ascens ens ha costat 2 hores i el descens 4, evidentment pel GPS i la mala cobertura, amb lenta velocitat de reacció.

Pujada per la canal negra i baixada per la perduda costa dreta.
Nostàlgia de cumplir 3 anys d'aquesta ruta que m'atrevia a Fer totsola. Resulta que ara me pareix una mariconada mes.

Avui amenaçava pluja, però com plou a tot arreu menos aquí, hem decidit anar al negrell. Com a incentiu, pujar per la canal negra, i baixar improvitzant.

Aixi que surtim de la Fou (Àrea Recreativa pujant del pantano de Ulldecona) i anem en direcció a la Cova Roja pel barranc de les Tosques. Agafem una sendera paral·lela al barranc i iniciem el ascens. Cada vegada més fort i més vertical.
Gràcies al grup Salvatges, aviat trobem cordes, fites i els arbres pintats en roig.

Físicament presenta una dificultat alta, ja que resulta enganyosa per que són mil metres de desnivell tant en ascens com en descens en dotze quilòmetres deixant-te amb la sensació d'haver recorregut més distància.
Tècnicament és un recorregut molt difícil, l'ascens per la canal requereix superar diverses grimpades que encara que no son difícils si que poden resultar complicades per altres senderistes menys experimentats. A més durant aquest ascens cal tenir molta cura amb les fulles i pedres i despreniments ja que hi ha molta pedra solta i un tram ja al final bastant relliscós que és el que resulta més comprometedor.

Després de la canal negra, anem a fer el cim del Negrell i tornem sobre els nostres passos per fer el descens fins la Portella de la canal del blat i la costa dreta.

La ruta és bastant difícil de seguir sense GPS, marcada amb molt poques fites . La part més difícil és al baixar fins a trobar la sendera de la Cova roja. Tota la costa dreta és un camp a través alternat amb senderes perdudes amb alguns trams de senda clara, dos fites i perduts altre cop. Hi ha algunes fites al final del descens però durant la baixada simplement decidit baixar pel dret, sobretot perquè el GPS ens fa la guitza i la falta de sendera clara ens fa molt difícil decidir per on baixar i la pluja ens ho dificulta encara més, i pràcticament impossible no desviar-se entre les reaccions lentes del wiki. A pesar del dos movils i un amb brúixola... Si haguéssim pujat per la costa dreta, hauriem avortat per falta de paciència.

Per tant recomano tenir per davant moltes hores de llum ja que és una ruta lenta que ocupa tot el dia, aigua suficient per a tot el dia, pantalons llargs perque hi ha romingueres, bastons per al descens, o arriscar-se a caure de cul a la pedrera. I portar un GPS que faci cas. Si pot ser que no plogui. El chubasquero ens ha cuberta a nosaltres, però les pedres mullades rellisquen.

Bé, cuan no sapiguesseu que fer, falta marcat la costa dreta.