Uploaded April 12, 2015

Recorded April 2015

1.1
2.3

near Matadepera, Catalunya (España)

Variada ruta que ens portarà a fer una pujada per canal equipada amb cordes, visitar dues de les coves més conegudes de Sant Llorenç del Munt, la del Manel i la del Frare, fer una mica d'ascens per pujar a la Mola, fer una cinglereta pujant al Vano i una baixada ràpida per la Canal de l'Abella fins Can Robert i després al punt inicial de la ruta per pista i carrers. Així donçs es podria dir que hem fet tot un combinat de diferents especialitats.

La ruta comença al final del Carrer del Rajant, que queda just a sota del Carrer Boixaderes que és el que porta a l'aparcament de Can Robert, punt inicial de tantes rutes. En tot cas, al final del Carrer del Rajant hi trobem un petit espai per aparcar uns quants cotxes, i d'allà mateix en neix la canal que seguirem. Per començar heu de seguir una mica la intuició, el corriolet s'endevina més que no pas es veu, sempre haurem d'anar prop del torrentet, al principi per la dreta i després per l'esquerra mentre anirem guanyant metres, una mica més endavant podrem seguir paral·lels i a tocar d'una linia elèctrica que porta llum fins a Can Pobla i que ens deixarà a peu de la primera corda de la canal. La veritat és que ajuda, però fins i tot no caldria. Un cop superem aquesta corda hem de derivar una mica a l'esquerra per superar un esglaó i poder seguir amunt, on trobarem la resta de cordes enllaçades (aquestes si de molta més ajuda) que en superar-les ens deixaran a tocar del camí que porta de Can Robert a Can Pobla. Fer aquesta Canal ha estat més que res un "divertimento", val la pena provar-ho un dia com a mínim, i un altre ho farem de baixada també.

Ara toca anar a visitar coves, per això anem remuntant fins anar a petar davant de Can Pobla, i seguir amunt fins a trobar un corriol que ve transveral a la nostra direcció, nosaltres el seguirem a la nostra dreta, i ho farem fins a trobar un corriol que baixa fort a la nostra dreta, és el que ens menarà fins a l'entrada de la cova del Manel, amb una boca d'entrada ben estreta, però que amaga unes cavitats amb gairebé un quilòmetre de llargària. Nosaltres ens hi hem endinsat una cinquantena de metres, fins a trobar una bifurcació de camins ón hem decidit girar cua. Hi ha algún tram on t'has d'estirar però res massa claustrofòbic. És tota una experiència. En el waypoint en trobareu més informació.

Un cop sortits de la Cova del Manel, cal remuntar altre cop fins al corriol que portavem i seguir endavant fins que en una bifurcació nosaltres seguirem a la dreta per un petit corriol que ens portarà fins l'entrada de la Cova del Frare, molt més evident aquesta, amb una gran entrada ferrada fixa, una petita cavitat i una altra porta ferrada que es pot obrir, i és per ón hi hem entrat nosaltres. Aquesta és una cova de dimensions molt més modestes en quant a llargària però amb unes cavitat més amples i altes, que en fan més còmode la visita. És molt bonic de veure com encara avui s'escolen gotes per el sostre que provoquen la formació d'estalactites, però sembla que poques se'n acabaran de crear, ja que els visitants sembla que ho acaben evitant. En el waypoint en trobareu més informació.

Altre cop en sortir de la cova, desfarem un tros del corriol quen ens hi ha portat i començarem a guanyar metres a mesura que ens apropem al camí dels Monjos, ruta més habitual de pujada a la Mola, ens el trobarem ja força amunt, just en el punt que tenim una fantàstica vista del Monestir i de la majestuosa muntanya de Montserrat a la nostra esquerra. En un tres i no res serem a dalt de la Mola, on podem fer un petit descans tot gaudint de les vistes arreu, per tot seguit, iniciar el descens per la banda contrària a la que veniem, o sigui, direcció Morral del Drac i Coll d'Estenalles. Com que encara teniem ganes d'una mica de canya, un cop al Morral del Drac, hem agafat la canal de Santa Agnès per baixar-ne uns metres fins a la cruïlla del Camí de la Font Soleia, que hem agafat i de seguida arribar al peu del Vano, una cinglera de roca amb força inclinació que hem pujat i que porta fins la Canal de la Font de l'Om, que en passar-la tornarà a deixar-nos gairebé al cim de la Mola. En tot cas nosaltres no hem tornar a arribar a dalt, ans el contrari, hem tornat a baixar fins al Morral del Drac, per agafar la nostra via de baixada, la força concorreguda Canal de l'Abella, que de seguida ens ha portat fins a Can Robert, i des d'allà fent uns metres per pista i carrer fins al punt inicial de la nostra variada ruta d'avui.

Ep, si voleu fer-la no us oblideu d'agafar el frontal!.
Corda
Cami SL-c50
La cova del Manel es troba a 865m d’altitud. Va ser descoberta l’any 1899 i és un conjunt de moltes galeries situades en diferents pisos. La seva longitud total és de 932 metres. Més informació a: http://es.wikipedia.org/wiki/Cova_del_Manel
La cova del Frare es troba a 865m d’altitud i té un llargada d’aproximadament 80 metres. Segons les restes arqueològiques que s’hi van trobar, aquesta cova ja s’utilitzava per abric de caçadors i pastors fa més de 6.000 anys. S’hi trobaren restes de fragments d’una ceràmica decorada amb unes petxines anomenades “càrdium”, corresponents al Neolític Antic. Se’n diu així perquè diuen va ser habitada per un monjo penitent.
Morral del Drac
Cruïlla, seguir camí de font Soleia