Time  7 hours one minute

Recorded February 2016

0.8
1.5

near Monistrol de Montserrat, Catalunya (España)

La Canal de Sant Jeroni supera en poc més d'un quilòmetre més de 400 metres de desnivell per deixar-nos a tocar entre la Miranda del Moro i l'ermita de nova de Sant Jeroni ja a uns 1150 metres d'altitud.

La canal en si té dues parts força diferenciades, una primera més trencada entre rocallam caigut al llarg dels anys, on haurem d'ajudar-nos d'un passamà, d'un tauló de fusta amb corda i un cable i fer servir les mans per superar algun ressalt. I una part final ja per un corriol en zona de terra i ja amb vegetació cada cop més frondosa un cop ens apropem a la part alta de la canal. Tot i això, el desnivell es manté constant fins ser ben bé a dalt.

Un cop al coll davallem uns metres per anar a buscar el camí de Sant Jeroni, que agafem a l'alçada de l'ermita de Sant Jeroni i ens arribem en un moment fins el punt més alt de la muntanya de Montserrat, la miranda de Sant Jeroni, que ens permet contemplar fantàstiques vistes arreu.

Després de fer un petit recés, per fer fotografies i menjar una mica, comencem el descens, i tot just passat el monument a Mossen Cinto, abans de deixar el tros asfaltat, hem de torçar a la dreta per un corriol que apareix i que ens porta cap al coll de l'Albarda Castellana, veurem marques vermelles i grogues en aquest tros del recorregut.

Seguirem aquest corriol, gairebé sempre en baixada fins una cruïlla que harurem d'agafar a la dreta altre cop, ja per encarar-nos cap al Portell del Migdia, punt típic d'accés als Ecos i el Montgròs.

Després d'algun puja i baixa, no trigarem massa en arribar al Portell del Migdia, més o menys a 1000 metres d'altitud, la idea era accedir per la canal dels micos fins la Miranda dels Ecos, però el rellotge ens ha fet canviar d'idea i tirar directament avall seguint la Canal de la Llum.

Passem la cruïlla, de la Font de la Canal de la Llum i més endavant la del camí de l'Arrel, que seguim aquí direcció el Monestir per ja apropar-nos cada cop amb menys pendent descendent fins el punt de partida de la caminada d'avui.