Uploaded March 22, 2017

Recorded March 2017

1.3
2.7

near El Bruc, Catalunya (España)

Activitat realitzada amb la colla "Caminant entre setmana"
Temps en moviment: 3 hores i 16 minuts.

Itinerari circular que recorre paratgets que ens permet descobrir una part del massís de Montserrat.
Aparquem al Camí de Can Salses a l'altura de Cal Rovira; passem per la pista que voreja la masia el Castell i travessant els camps d'oliveres ens endinsem en el torrent del Castell. Arribat al Clot del Tambor comencem a fer petites grimpades i carenajant arribem al peu de la Roca Vella, on podem visitar la Cova del Cabrit, una bauma amb les empremptes deixades al terra i a les parets per alguns excursionistes, possisblement escaladors.
Tot seguim l'itinerari que condueix a la cova de l'Arcada, fotografiem la impressionant obertura natural.
Resseguim el torrent de les Grutes que no presenta cap dificultat, llevat d'uns petits metres en el torrent de les grutes que hi ha uns graons metàl·lics per facilitar el pas.
Pugem fins a trobar el PR que comunica Coll de Porc amb el Refugi Vicenç Barber, l'agafem a la nostra dreta i anem a visitar la Font de l'Esllavissada.
Tornem sobre les nostres passes i ens dirigim cap al Pas de Príncep on comencem a baixar en direcció al refugi Vicenç Barbé. Des del refugi baixem pel sender fins a travessar el Torrent de les Boïgues i tornem a pujar a l'Era dels Pallers.
El sender ens permet traspassar tots els Pallers i continuar baixant, cal anar amb compte a la baixada, ja que trobem molta pedra solta que ens pot fer perdre l'equilibri fàcilment.
Arribats a la Plana Llarga agafem la pista i en 20 minuts hem completat la caminada.