Moving time  2 hours 16 minutes

Recorded February 2019

1.7
3.3

near Cerdanyola del Vallès, Catalunya (España)

Ruta des de can Coll fins a la font del Rossinyol, el Portell i masia de can Valldaura.

Iniciem la ruta al pàrking de Can Coll. Travessem el torrent per la caseta del dipòsit d'aigua i seguim el corriol amunt en direcció la serra d'en Fotjà. Seguim aquest corriol que acaba a la pista A10 [enllaç Can Catà (A05) - A10/A14 - Serra d’en Masriera - Turó de l'Ermità (A11) - Serra d’en Fotjà - Carretera d'Horta a Cerdanyola (km. 8,1)] i seguim a la dreta, fins al trencall amb la pista A11 [Carretera d’Horta a Cerdanyola (km. 3,6/km. 4,6) - Can Cerdà (A13) - Font dels Caçadors (A22) - Turó de l’Ermità (A10)]. En aquest punt, seguim a l'esquerre direcció a Valldaura. A pocs metres, trobem un trencall a l'esquerre indicat amb un pal (cap al turó d'en Fotjà) i escrit en rotulador "font del Rossinyol". El seguim i a la propera cruïlla seguim a la dreta. Anem ascendint seguim la vall i el torrent fins a trobar en la seva llera la font del Rossinyol que raja una mica. Seguim corriol amunt fins arribar a una pista que va a petar a la pista A04 [Carretera del Cementiri de Collserola (Coll de la Ventosa, km. 1,5) (A03) - Turó d’en Gras (A06) - Can Ferrer - Forat del Vent (A19) - Turó d’en Fotjà (A14) - Carretera d’Horta a Cerdanyola (km 8,6)]. Pugem fins al Portell de Valldaura i el mirador on esmorzem. De tornada, prenem la pista que baixa cap al mas de Can Valldaura (compte! El mas no està el mateix lloc que el restaurant, al qual s'accedeix des de la carretera d'Horta). El passem per la dreta i seguim drets per la pista que hi ha. Tombem a l'esquerre fins a trobar un corriol que seguim. Trobem una cabana de pedra en runes i al cap de pocs metres donem la volta doncs se'ns fa tard i decidim fer drecera. Si haguéssim seguit recte haguérem arribat al restaurant de can Valldaura. Així que donem mitja volta enrere fins a trobar un trencall a l'esquerre que seguim i que va a parar a la pista principal A11. Seguim esquerre. Passem per la font d'en Güell o dels Caçadors, la casa de la S.C. Harmonia i pista avall passant per can Cerdà fins arribar al punt de sortida de can Coll.