Uploaded January 19, 2019

Recorded January 2019

2.2
4.4

near Camprodon, Catalunya (España)

Ruta circular a peu per la comarca del Ripollès.

Punt de sortida, creuem Camprodon direcció Llanars i deixem el cotxe a un aparcament a l´esquerra, desprès de passar el túnel i una rotonda.

Sortim del aparcament i agafem carretera direcció Sud, passada una font, deixem la carretera i enfilem per un camí a la dreta molt ben marcat que puja pel mig d´un bonic bosc de roures, bedolls i faigs, arribem dalt a una bonica zona de prats i quan veiem la casa del Puixeu, deixem el camí i passem a l´esquerra un tancat pel bestiar, creuem en direcció llevant uns prats i enfilem uns metres per visitar el primer búnquer, pugem pocs metres seguint la Serreta on tenim bones vistes a la vall de Camprodon, passem per altres búnquers i visitem la Torre Cavallera, es una vella torre de guaita documentada al segle XII. Baixem uns metres fins trobar una pista, la seguim en direcció ponent i deixem enrere les boniques cases del Puixeu i el Mas Pomer, ara la pista es emporlanada, passada la casa de la Cànova arribem al Meridià Verd, un indicador informatiu ens diu que estem en un punt de creuament del Meridià Verd amb el Meridià de París. Seguim pujant per pista fins al Pla d´en Plata, aquí hi ha una gran bassa i una cruïlla de pistes, nosaltres, deixem la pista emporlanada i agafem a la dreta un corriol que s´enfila pel mig de prats, en direcció Nord, a la serra Cavallera, passem pel costat d´una cabana de pedra en runes, i per un abeurador de bestiar, un tros més de pujada hi arribem dalt al Pedro Petit, a la Serra Cavallera, des d’aquí tenim bones vistes del cim Puig Estela a la nostra esquerra i del Pirineu el davant. Baixem en direcció Nord-Est i, sense deixar el fil de la carena, passem per Roquesblanques, el Pedro de Dalt, el del Mig i el de Baix, de seguida passat aquest últim Pedro, trobem a l´esquerra el camí dels Burros, marcat amb pintura vermella, el seguim, ara en direcció Nord, fins arribar a baix el bonic veïnat d´Espinalba, seguim per una pista asfaltada que creua per algunes boniques masies, quan arribem al torrent de la Font del Vern, trobem una cruïlla i girem en direcció Nord-Est, passat Can Begudà agafem la pista de la dreta seguint direcció Llevant, en poca estona arribem a un camí antic, fet amb un muro de pedra seca, com que esta un xic brut i aperdurat, baixem per la dreta, pel camp del costat, fins arribar a una altre pista, creuem la riera d´Espinalba i arribem a una altre cruïlla, seguim a l´esquerra i en poca estona tornem a ser al aparcament on acabem la ruta.

Ruta fàcil sense cap dificultat rellevant, té boniques vistes i passa per boscos de pi, bedolls, roures i faigs, per prats de pastura i per boniques Masies. Podem visitar la gran torre de guaita de Cavallera i alguns búnquers de la guerra civil.