Moving time  2 hours 3 minutes

Recorded November 2017

2.0
4.1

near Campins, Catalunya (España)

Campins - La falda del Montseny

Una caminada molt accessible pels volts de Campins: municipi de la comarca del Vallès Oriental, situat a la falda del massís del Montseny.
Accés: des de Sant Celoni deixem la C-35, per desviar-nos cap a la BV-5114 que segueix direcció a Santa Fe.

Arribats a Campins, seguim la carretera fins a desviar-nos a la dreta, a la alçada del Km 6 de la BV-5114. Deixarem el cotxe aparcat prop de la cruïlla on comença la pista i l’inici de la nostra ruta. Acompanyats bona part del Gr-5.

Aquest circuit ens permetrà conèixer el municipi de Campins, situat a la part més baixa d’aquest massís. Envoltat de feixes de conreus, masies, magnífics boscos d’alzines i un mirador natural que no ens deixarà indiferents.

Les masies:
Can Pere Poc (Masia Rural).
Can Pereres Nou, voltada d’avets, xiprers i alzines. Amb magnífiques vistes sobre el Pla de Palautordera i Sant Celoni.
Can Pereres Vell, envoltada de feixes de conreu, amb zona de bosc i alzines.

Caminarem bona part per pista ben senyalitzada, i amb un desnivell més pronunciat en assolint-ne el punt més elevat, quan arribem al mirador natural de la Roca Plana amb 833 m d’altitud aprox., que ens farà gaudir de les esplèndides vistes a la vall de Santa Fe i el Parc Mediambiental de Gualba.

Apreciarem des del mirador natural: el congost del Clot de l'Infern, el Salt de l’amagat Gorg Negre, amb una creu damunt d’un petit espadat (que segons la història espantava els mals esperits), divisant tot el barranc per on discorre la riera de Gualba. El turó de Montsoriu (coronat pel seu castell). Les moles del Castell de Can Prat i la masia al fons.

El camí continua cap a l’embassament de Santa Fe del Montseny, però aquest cop recularem el camí fins trobar-nos amb la cruïlla de desviament de pujada a la Roca, des don farem la circular, per no tornar pel mateix camí, i així aprofitarem d’aquest parc natural del Montseny que en ofereix la pau i tranquil·litat del seus boscos. (El darrer tros el farem per pista asfaltada).

Desviació a l''esquerra.

Pista - Camps de conreus.

Building of interest

Can Pere Poc.

Desviació a l'esquerra.

Castle

Vista al turó de Montsoriu (coronat pel seu castell).

Mirador natural de la Roca Plana.

• Photo of Josep Rebollar

Josep Rebollar Nov 5, 2018

Aquesta ruta es enganyosa. No es pot fer en 2 hores ni corrents. Nosaltres per arribar fins a la roca plana ja vem estar 2 hores. Després el tram final per carretera asfaltada es fa molt feixuc i llarg. Temps en moviment 3 hores 10’

• Photo of santihommm

santihommm Nov 5, 2018

Hola Josep Rebollar
    Gràcies per la observació, i rectificar el temps en moviment. No ho vam avaluar.
    I si vols fer-la circular és així, doncs vàrem intentar abreujar-la fent drecera, però vam topar amb una tanca que barra el pas.
    Salut i muntanya.

• Photo of Josep Rebollar

Josep Rebollar Nov 5, 2018

Gràcies a vosaltres per compartir la ruta.
    Un darrer apunt: El desnivell pujant i baixant és força mes gran. A nosaltres ens va sortir de 781 metres.
    Llàstima que no la vem disfrutar gaire per anar justos de temps...i de forces (el dia abans haviem fet 23 km pel plà de la Calma)!!!
    Una salutació i que segui-ho penjant noves rutes!!

• Photo of santihommm

santihommm Nov 6, 2018

Bon dia.
    Tens raó! algun cop hem verificat amb un altre mòbil com s’altera la precisió: en desnivells, inclús en metres.
    En fi, és bo valorar-ho i mantenir les rutes vives.
    Salutacions i gràcies, igualment les vostres.