3,209 f
3,086 f
3.5
7.1

near Agés, Castilla y León (España)

Bir kaç gündür ayagimdaki problem dinlenmeme ragmen geçmedi. Bende bu macerami sonlandirma karari verdim.Burgos'ta arkadaslarimdan üzülerek ayriliyorum. Onlara basarilar diliyorum.
Burgos büyük bir sehir. Avrupanin en eski insan kalintilarinin bulundugu Atapuerca'dan çikan kalintilarin sergilendigi Burgostaki insan evrimi müzesini gezdim.900.0000 yildan itibaren katman katman olusan hayvan ve insan kemikleri ayni yerde bulunmus.500.000 yillik pelvis kemigi etkileyici idi.Ayrica müzede Darwin'in gemisinin bir kesitide sergileniyor.
Franco'nun iç savasta operasyon merkezi olarak kullandigi Burgos'ta ortacagdan kalma eserlerle birlikte katedrali görülmeye deger. Sehrin tarihi sokaklarinda biraz gezip aksam tapas barlarda bir seyler içip tapaslari tadiyorum.(Tapas içkinin yaninda verilen küçük yiyecekler.Bir tür meze diyebiliriz.)
Not-3 San Tiago
Hristiyan inanisa göre havariler misyonerlik faaliyetlari için dünyaya yayildiklatinda Iber yarimadasi Saint James e düstü ve bu bölgede dinini yaymak için bir çok basarili faaliyetler gerçeklestirdi.
Havari San Tiago'ya Ingilizler Saint James, Fransizlar Jacques, Italyanlar Giacomo demisler.Latincede Jacob mezarina giden yol manasi kullanilmis.
Bu yol yürüyüsçüler tarafindan dini, ruhsal, tarihi ve kültürel sebebler veya sportif amaçlarla yürünmektedir.
Benden bu kadar..Bilet bulamadim.Paris üzerinden Berlin'deki kardesim Süreyya Yildirim yanina geçecem.Artik dinlenme zamani..