Uploaded January 19, 2016

Recorded January 2016

2.0
4.0

near Joanetes, Catalunya (España)

Vam deixar el cotxe al Coll de Bracons, al costat de la carretera BV-5224. Des d'aqui, en una suau pujada vam passar per dintre una bonica fageda per la Collada de Sant Bartomeu, la Font Tornadissa i els Rasos de Manter. Aqui hem passat per una porta que evita que els animals marxin d'aquesta zona i al arribar, aproximadament, al km. 3,6 del recorregut hem entrat al corriol que es coneix com a Pas dels Burros. Es tracta d'un corriol, generalment molt estret, bastant aeri en algún tram, que no presenta cap gran dificultat però que demana caminar amb compte. Vistes espectaculars, una corda a poc d'entrar en aquest corriol ( que no tinc marcada com a waypoint) que ajuda a baixar i que no té cap dificultat ( tothom i pot baixar), unes cadenes que que serveixen com a passamà en un tram sobre roca bastant aeri ( tampoc té cap gran dificultat, si no es té molt vertigen) i unes grapes més endevant molt senzilles. La part més difícil comença un cop passada la zona de les grapes. Aquí el camí comença a pujar de valent amb un fort desnivell en uns pocs centenars de metres. El tram final de pujada al Puig dels Llops es força bonic, es relativament estret però no presenta cap perill significatiu. El cim es petit i a més i hem trobat dues cabres,amb el mascle una mica inquiet. Ha estat el moment més perillós de l'excursió!!!!.
El tram que va des del Puig dels Llops al Puigsacalm es fa carenejant i no presenta cap mena de dificultat. Les vistes des del Puigsacalm, tambê des del Puig dels Llops, son força interessants veient-se de manera molt nítida el Pedraforca a la llunyania. El retorn des del Puigsacalm fins al punt en que abans ( al pujar) hem trobat el corriol que porta pel Pas dels Burros, es fa en molt poc temps. De fet si al pujar no es vol passar pel Pas dels Burros, es pot tirar pel dret i en pocs minuts s'arriba al Puigsacalm i al Puig dels Llops, reduint-se de manera significativa la distància, el desnivell i els riscos que presenta el Pas dels Burros.
La resta del recorregut es va fer pels mateixos llocs que vam passar al pujar. Al arribar al lloc on haviem deixat el cotxe vam intentar anar a veure la fageda de la Grevolosa. Ens vam trovar que s'estaven tallant arbres en aquella zona de manera que era molt complicat caminar per allà. Era tard, teniem gana i vam decidir deixar l'excursió sense veure aquesta Fageda, que diuen es molt bonica. Un altre dia serà!!!!
En resum una magnífica sortida per l'entorn, per les vistes, pel desnivell i pels companys ( que això també compta, i molt!!)

Vistes

Vista

Vista a la Collada de Sant Bertomeu

Extranya forma la d'aquest arbre

Vistes

Font Tornadissa

Rasos del Manter

Baixant

Baixant pel Pas del Burros

Fa uns cent metres que hem deixat el mal camí.

Ara el corriol es mês fàcil de fer.

Pas una mica complicat

Zona de pedra en que cal anar una mica en compte.

Puig dels Llops

Fins aquí hem de pujar

Grapes

Amunt que fa pujada !!

Arribant al Puig dels Llops

Al Puig dels Llops no hi ha llops sino cabres!!

Puigsacalm, un altre 100 cims a la butxaca!!!

Les vistes que tenim en aquest lloc valen molt la pena

Per aqui hem anat abans, al pujar

En aquest punt hem agafat el Cami dels Burros en el trajecte de pujada. Al arribar a aquest punt comencem la part del camí de baixada que coincideix amb la de pujada.

Pas

En aquest punt hi ha una corda posada per evitar que marxin els animals

Aquí teniem el cotxe aparcat

Indicasor cap a la Grevolosa

Aquest es l'ùnic indicador que hem vist. Hi ha marques grogues als arbres però estàn tallant-ne molts i es frequent trovar-los al mig del camí. Es molt complicat anar en direcció a la Font de la Grevolosa.