Uploaded December 28, 2015

Recorded October 2015

2.7
5.3

near Gósol, Catalunya (España)

Deu ni do quina caminada més maca!!

Ruta que far un gir de 360º al massís del Pedraforca, obtinguda del company “ambotes”, al qui aprofito per donar les gràcies per les seves publicacions (sempre amb explicacions molt adients).

El cert és que potser sigui en plena tardor, una de les èpoques de l’any més recomanable per fer aquesta ruta, ja que al llarg del recorregut l’espectacle de colors és una meravella, i hi trobem vistes espectaculars del breguedà.

Tot i que no hi ha cap mena de dificultat tècnica al llarg del recorregut, desde l’inici de la ruta fins a arribar al Collell, hi ha una bona pujada corriolera, molt maca, però amb força pendent...s’ha d’anar amb cura a primera hora del matí ja que tot està moll i les pedres inicials llisquen bastant!. Tret d’aquesta pujada inicial, la resta de la ruta és força plàcida, i ja amb una clara tendència de baixada.

Tot just a meitat del recorregut hi trovem el refugi lluís Estasen, on podem aprofitar per agafar energies, i menjar un bon entrepà i pendre el corresponent cigaló! jeje!!

Considero que és una ruta apte per tothom que estigui una mica habituat al senderisme, ja que en cas contrari, es pot fer una mica llargueta.

Nosaltres vam fer la volta xino-xano en unes 6 ½ hores, parant moltes vegades per fer fotos, i també amb aturada al refugi Estasen per menjar l’entrepà i relaxar-nos una bona estona!