Uploaded May 2, 2013

Recorded May 2013

2.1
4.3

near Teià, Catalunya (España)

Hem pogut fer la ruta gràcies al company de Wikiloc Salvador Umbert, que la va penjar aquí al wikiloc.
Ara és el millor temps per fer-la, després de la pluja està tot verd i la mica d'aire fresquet que ha quedat ens ajuda a caminar.
La ruta comença a Teià, un poble tranquil amb alguns carreres que ens recorden força el que va ser Tiana, on vivim nosaltres, fa uns anys. Sortim de la riera i anem passant amunt primer per pista i ràpidament per corriol. Ben aviat trobem la primera font del dia, la Font dels Grills, on l'aigua surt quan movem una palanca de ferro, mentre s'abaixen les antenes del grill que hi ha al capdamunt de l'estructura. Amb taules i seients de fusta, tot ben net i polit per l'ADF de Teià, que es cuida d'arranjar les fonts, els camins i els corriolets.
A pocs metres trobem la font del Senglar, també amb una llarga taula de fusta i amb el broc que representa un senglar.
Passada la font pugem força seguint un corriol que sembla força transitat en sentit contrari per ciclistes, amb punts de salts i tot. Si el feu, estigueu atents, alguns corren molt i hem d'estar a l'aguait de no patir cap accident.
Després d'una estona de pujada arribem al GR-92, on agafem la pista que ens porta a la Font de Can Gurguí, que no és ni tan maca ni està tan neta com les altres.
Vista la font, seguim per passar pel corriol que els de Bttbadalona anomenem "Tobogan" per una baixada que hi ha i que vam anar a veure en la nostra sortida, desviant-nos uns metres de la ruta d'en Salvador Umbert. Aquest corriol, que és força ombrívol -i molt divertit de fer en BTT- ens atansa a un altre que puja a Sant Mateu, que és el que vam seguir nosaltres després de veure el Tobogan.
La pujada no és molt llarga però té uns bons percentatges, s'agraeix arribar a la Font de Sant Mateu, on es pot seure per reposar una mica i fer un mos. De la font vam anar a l'ermita, passant pel darrere. Aquí ens vam desviar un altre cop una mica de la ruta, primer per veure l'ermita, que han restaurat d'una forma no massa estètica, i després per trobar el Vèrtex Geodèsic que no coneixia fins que l'amic David m'ho va fer veure en la seva ruta 4 Vértices geodésicos.
Després de passar pel mas de Can Riera, vam baixar pel GR, que en aquest punt és un corriol una mica trencat, fins la pista carenera. Un cop a la pista, vam pujar fins la font del Botxer, d'aigua fresca i bona com totes les altres -tot i que segurament no són potables, jo diria que per excés de nitrats- i que ara raja força després de l'actuació de l'ADF de Teià.
Pujant una mica més, arribem al Mirador de la Cornisa, on ens vam asseure un moment per descansar una mica, veure la plana, el mar i les muntanyes i fer un petit mos.
Per la pista que surt del darrere del mirador vam anar baixant en direcció Teià.
Uns metres avall, en un racó, vam trobar una petita olivera plena de records d'una noia, la Fiona, una història que intuïm trista.
Seguint avall, passem pel Mirador del Pi d'en Duran i el Sagrat Cor. Deixant la pista per agafar un corriol molt net i arreglat, arribem a la Font de les Perdius i al Refugi de la Ferreria del Vedat i seguim uns metres corriol enllà fins enllaçar amb la pista, que ja no deixarem.
Passem per la Font del Pericó d'en Canal, molt maca i amb l'aigua que va saltant de pica en pica. No tenim la foto, ja que les bateries de la màquina de fotografiar ens estan donant algun disgust: són velletes i ja fan figa. L'aigua és també fresca i bona i després de tastar-la seguim baixant pista avall fins al Cementiri, que ens sembla molt maco amb el sol de l'hora baixa. Ens queda per un altre dia tornar-hi més o menys a la mateixa hora per fer la foto per penjar-la aquí. També hauríem de tornar a veure les Roques d'en Riera, que estan una mica més amunt, i les cases velles de Teià que anem resseguint fins la riera, amb els fanals que les intenten il·luminar

Font de les Perdius

Font del Botxer

29-jul-12 20:35:04

Mirador del Sagrat Cor

Si voleu saber-ne la història, podeu entrar aquí
Refuge

La Ferreria del Vedat

01-may-13 20:19:28

Font de Sant Mateu

02-mar-13 11:12:59

Font del Senglar

• Photo of lluishc

lluishc Nov 17, 2014

Tota la baixada final un bon maldecap pels genolls, peró en conjunt magnífica caminada plena de fantàstiques vistes.