Uploaded July 5, 2014

Recorded July 2014

1.2
2.5

near els Hostalets d'en Bas, Catalunya (España)

Iniciem la sortida des de la casa de L'Aubert però us recomano molt visitar abans Els Hostalets d'en Bas doncs és un poble bonic i amb una gastronomia molt envejable.

Avui es tractava de seguir el cami ral d'Olot tot aprofitant la frondositat del bosc i evitar aixi la calor de l'estiu. Poc despres de començar trobem el Moli Vell, una casa amb una pallissa preciosa, on podrem llegir un cartell explicatiu que descriu les funcions d'aquesta construcció medieval.

Poc després del Molí Vell iniciarem la pujada, tota l'estona pel cami ral, fins arribar a la Font de les Marrades. Durant el trajecte podrem observar com va canviant el bosc doncs els roures i alzines, donaran pas als avellaners i finalment a una frondosa fageda que quasibe impedeix l'entrada del sol.

A la Font de les Marrades iniciarem un troç de camí que ha estat rehabilitat per no perdre aquesta obra d'enginyeria civil que el "corregidor" de Vic va ordenar construir durant el selle XVIII. Poc abans d'arribar al cap d'amunt de les marrades veurem un cartell a l'esquerra que indica la Mina de Bandolers, curios accident natural que constituirà el nostre punt més elevat de la sortida.

A partir d'aqui comencem la baixada pel mateix camí fins arribar novament a la Font de les Marrades on just al costat del cartell surt un corriol amb forta baixada que ens portarà cap a l'altra baga situada més al nord. No tardem gaire a trobar el primer salt d'aigua, bonic, clar i fàcil de creuar.

Continuem per l'altre cantó del torrent per continuar el corriol que ens portarà fins al Mirador des del qual podrem observar la vall d'en Bas i molt especialment el poble d'Hostalets d'en Bas.

Badem un moment i altra vegada agafem el corriol per la mateixa vessant que seguiem per anar a trobar el torrent just a sobre del Salt de l'Olla. Creuerem el curs de l'aigua i des de l'altre cantó anirem a buscar el camí que ens conduirà fins al peu del Salt de les Olles, magestuós i imponent.

Des d'aquí iniciarem el retorn cap al camí ral i desfarem la primera part de la pujada per arribar novament al punt de sortida.
No us perdeu la pallissa que és una preciositat, és la que consta en les fotos iniciaos, però aquí us en deixo una altra que està molt a prop i també curiosa. I els cartells explicatius per si us interessa.
Aquí teniu la possibilitat de fer la ruta com nosaltres pujant pel camí ral o a la inversa pujar pel torrent i baixar pel camí ral. Durant el camí trobarem troços de l'empedrat original i moltes marques de senglars!!
Font on hi han instal·lat un curiós pessebre en una de les parts més frondoses de l'obaga. Es la referència de la sortida, doncs després de la Mina de Bandolers tornarem a la font per agafar el corriol de baixada
Curiositats de la natura. El totem està situat al bell mig de les Marrades.
Foto de Salt de l'Hostalot
Fotos del mirador
Cal agafar el corriol de l'esquerra que baixa directament pel marge per anar a buscar la base del salt
Es un salt magestuós, amb força altura i amb cabdal tot l'any. A partir d'aquí el torrent fa tot un seguit de gorgues de gran bellesa

• PedraToska Jul 8, 2014

Com a alternativa, des del salt de l'olla fins a hostalets es pot seguir el corriol que segueix el marge dret del torrent...

• Photo of ignasi&pilar

ignasi&pilar Jul 8, 2014

Hola PedraToska, efectivament es pot fer, si be el propietari del Mas La Cirera ha posat una tanca per a vehicles i persones expressant molt clarament cami particular i tampoc cal provocar tensions no?