Moving time  3 hours 49 minutes

Recorded December 2019

2.0
4.1

near els Grecs, Catalunya (España)

Aquesta ruta, emula el recorregut que durant molts anys, moltes dones de Cadaqués varen fer, buscant vendre millor el peix que havien capturat, ja que el preu de venta a Roses era notòriament millor que el que podien aconseguir al propi Cadaqués.
Així, era clàssic, que moltes dones abans de sortir el sol, amb la cistella plena de peix, es desplacessin per aquesta mateixa ruta, fes al temps que fes, amb espardenyes i roba molt senzilla per una qüestió de pura subsistència, transitant per uns paratges de gran bellesa i història. Paratges que avui hem pogut gaudir, amb un dia esplèndid, fresc i lluminós.

Tot el recorregut, de moderada dificulta ha sigut de bon seguir excepte una cruïlla poc abans del Mas d'en Baltre en què no hem pogut seguir bé el GR i hem tingut de buscar-nos la vida com s'ha pogut.
En aquest tram, després del Puig de Sa Cruïlla i el MS d'en Baltre, crec que serà millor seguir el camí ample i deixar el GR per més endavant. Segurament el recorregut serà una mica més llarg, però més de bon fer també.
El punt de sortida, l'aparcament de la Sarfa a Roses ja que la tornada de Cadaqués la farem amb bus.
Sortim de Roses direcció mas Oliva. Pel carrer Riera Ginjolers.
Tot just entrar a l urbanització, ens desviem a la dreta, direcció est per anar a buscar el camí del mas de l'Alzeda, avui pràcticament enderrocat, però que serveix de referència per agafar el coll de la Sardina.
Així, deixem el Mas de l'Alzeda a la nostre dreta per enfilar os de valent.
A la nostra esquerra podem veure el Puig Cabrit, el Puig de l Àliga i quasi amagat, el Puig de la Sardina

Aquí podem veure en primer terme el d'en Caussa, en procés de restauració.
Al fons, a l'est, podem veure la mole del Puig del Peni, i als seus peus el Mas dels Arbres, avui abandonat.

Ja en el mateix mas, deixem el camí principal i Prenem un corriol mal senyalitzat, direcció sud.
Aquest corriol que transcorre entre el Puig Alt i el de Pani, ens té de portar per la vesant sud d'aquesta última muntanya, pel coll de la Cruïlla fins a prop del Mas d'en Baltre i més tard a Cadaqués.
Durant aquest tram, podem admirar les vistes de la península de cap Norfeu, cala Joncols, Puig de la Morisca...
Trobem les restes del mas Patiràs i arribem al Puig de la Cruïlla, des d'on ja podem veure al nord Tot la badia de Cadaqués, cap de Creus, cap Cervera... etcètera. Una vista immillorable d'aquest entorn.
Seguim el camí pel GR, passa't pel immaculat mas d'en Baltre i més tard, mitja hora arribem a la nostra destinació: Cadaqués.
Ho fem primer per la platja de Sa Conca, més tard la platja és Llaner Gros i la platja de l'Alguer.
Ja soms al centre de Cadaqués, una població amb una llum i un encant que la fan única.
Després d'una estona fen el badoc, ens dirigim a la rotonda de l'entrada del poble on hi ha l'estació de la Sarfa, on prendrem l'autobús de les cinc per tornar a Roses.
Una excursió d'allò més agraït i de bon fer.

Cami del Puig de la Sardina

a prop del cim

Badia de Roses

A la dreta

Les vistes ja valen la pena

Mas d'en Caussa en rehabilitació

Mas del Arbres

Creuament al mas dels Arbres

Seguim cap a l'est

Vistes de Norfeu i del Pení

Information

La boira acaba de apareixer

Vistes al sud ben espectaculars