Uploaded October 21, 2018

Recorded October 2018

2.7
5.4

near Sant Daniel, Catalunya (España)

Comencem a caminar des de la Font del Ferro i ens dirigim cap a Sant Miquel pel camí normal. Després de passar el pont sobre la Riera de Sant Miquel, girem a la dreta per una pista tancada amb una cadena que està just abans del camí de Sant Miquel. Aquesta pista ens puja fins a Can Xifreu, casa situada a sobre de la N-II.
Al cap de poca estona, deixem la pista per un corriol que comença a la nostra dreta i que puja dret com un ciri (Camí de la Costa Dreta), fins anar a trobar el camí que puja des de la Riera de l'Onofre. A partir d'aquí, continua fent un petit replà que s'acaba aviat per tornar a pujar dret fins un encreuament de pistes amb un rètol. Continuem per la pista davant nostre i al cap de poc tornem a trobar camí cap a la dreta que acaba en un altre encreuament. Seguim pel corriol de davant fins la Pista Carena, las travessem i baixem fins a Cal Dineret per continuar per la pista que baixa en direcció Celrà. La seguim una estona fins que trenquem a la dreta (wpt "TR1"), per una altra pista que seguirem però fent molta atenció perquè arribarem a un punt on cal deixar-la i trencar a l'esquerra per un corriol que baixa molt dret fins a trobar la Riera de Palagret.
Un cop a la Riera, la travessem seguint el corriol i al cap de molt poc arribem a un trencant que si el seguim a la dreta ens portaria fins els Àngels (wpt "TR2"). Nosaltres continuem seguint la Riera passant per la Font de l'Alau (seca), i pel costat de la Barraca de l'Alau, així com pel Molí d'en Banyes abans de sortir a la pista que passa per sota el Castell de Palagret (o Castell de Mabarrera).
Fem una petita desviació per visitar el castell, actualment molt ben restaurat i netejat.
Tornem fins la pista i caminem en direcció a Celrà. Després de la casa "Can Dofí", girem a l'esquerra i passem pel davant del Forn de Calç de Can Gic, travessem un petit rierol (avui tots porten aigua), i sortim a tocar de Celrà. Girem a l'esquerra i seguim la direcció "Font d'Escales" i "Mines del Nen Jesús" (rètol indicador).
Després de la Font d'Escales, molt malmesa i sense aigua, sortim a una pista asfaltada. Girem a l'esquerra i seguim asfalt direcció "Font d'en Bussé" fins que davant d'un mas, deixem l'asfalt i seguim per pista de terra deixant al nostre costat esquerra el Mas Valls. De fet la pista segueix al costat de la Riera de Mavalls i nosaltres volíem trobar el trencant cap a la dreta que surt d'aquesta pista al costat d'un rètol i que puja pel Bosc de les Escultures comunicant a la seva part superior amb la pista que puja fins el Castell de Sant Miquel.
Doncs bé, molt de compte perquè aquest camí ha quedat totalment colgat per les bardisses i un arbre que sembla devia caure aquest estiu i nosaltres no hem pogut (o sabut), passar-hi. Hem arribat fins la Font d'en Bussé per veure si hi havia algun altre camí però no n'hem trobat cap.

NOTA DEL 25-11-2018: Avui hem tornat a fer aquest camí i ja es troba en perfecte estat, totalment net i sense cap entrebanc que privi de connectar ambdues pistes.

Reculem per la pista fins el trencant de la Font de les Escales i girem a l'esquerra fins trobar un rètol del Veïnat del Mas Blanc. Pugem i passem pel costat de les cases i anem a trobar la pista que puja cap a Sant Miquel i que transcorre en paral·lel a la que seguíem fins la Font d'en Bussé. Per aquesta pista anem a trobar el trencant que baixa a fins les Escultures i que es reconeix perquè està tancat amb una cadena (Wpt "Trencant Bosc Escultures"). Hi baixem i tornem a pujar pel mateix lloc fins la pista que hem deixat i la seguim fins que surt al lloc conegut com la Creu Palomera (rètol). Una mica més de pujada fins que ens situem a sota del Castell de Sant Miquel a on pugem seguint el camí del caire.
Baixem de Sant Miquel pel camí normal de Can Mistaire, Can Lliure i la "Pi" per anar fins el pàrquing de la Font del Ferro.
Temps efectiu: 4h. 24', marrades incloses.

Bosc de les Escultures

La 'Pi'

• Photo of Ricard-Gual

Ricard-Gual Apr 17, 2019

Moltes gràcies per la ruta! Val molt la pena. Un parell de talls eren nous per a mi. Per aquells qui ho vulguin seguir, pot ésser útil tenir en compte que la pista que porta a Can Xifreu és la pista 7. Pel que fa al corriol que passa per la font de l'Alau, tingueu en compte que toca la riera sovint, i en època de plujes aquèsta sol portar aigua (alguna vegada m'ha tocat mullar-me els peus).

• Photo of RIANEL

RIANEL Apr 17, 2019

Moltes gràcies per uns comentaris que poden ser molt útils. També agraïts per la teva valoració.