• Photo of Camarasa - Tossal de Sant Jordi - Ermita de Sant Jordi - Camarasa

Recorded September 2016

2.2
4.4

near Camarasa, Catalunya (España)

Ruta circular per les estribacions de la serra Carbonera en la que, sortint des del poble de Camarasa, es puja fins el cim del tossal de Sant Jordi, s’arriba fins les ruïnes de la primitiva ermita de Sant Jordi i, a continuació, al lloc on es troba l’actual ermita de Sant Jordi.
L’itinerari, a banda d’oferir-nos magnífiques panoràmiques de la vall del Segre al seu pas per Camarasa, la muntanya de Sant Salvador, la serra de Mont-roig, el congost de Camarasa, l’aiguabarreig Segre-Noguera Pallaresa, la presa i central de Camarasa, la serra de Monteró, la plana de Balaguer..., ens permetrà descobrir restes de la Guerra Civil com trinxeres, parapets, cabanes... construïdes pels soldats republicans al llarg de l’any 1938, quan aquest indret formà part de l’anomenat Front del Segre.
Tot i que en el nostre cas vàrem decidir fer la pujada al cim del tossal de Sant Jordi, seguint el corriol que sortint des del barranc del Canudell s’enfila amunt seguint el traçat de les torres elèctriques, si es desitja es pot fer el recorregut a l'inrevés, és a dir, arribar al tossal de Sant Jordi per la pista que puja fins l’ermita de Sant Jordi.
................................................................
Si desitgeu veure algunes imatges de la sortida, solament heu de clicar en l'enllaç de sota...

• Photo of xavij

xavij Mar 4, 2018

Ruta mol agraida amb vistes espectaculars

• Photo of Marko Garcia

Marko Garcia Apr 14, 2019

Feta recentment, la ruta es espectacular per les vistes, però sembla que no s'ha fet últimament i hi ha alguns trams que el camí no es veu per la vegetació amb la dificultat que comporta seguir el track o veure per on poder passar.

• Photo of pitopito12

pitopito12 Apr 15, 2019

Hola Marko, possiblement et deus referir al tram de corriol que va seguint la llera del barranquet que passa pels peus del vessant de llevant del tossal de Sant Jordi. Ho dic perquè quan vàrem fer aquesta ruta, aquest tram ja fou la part més "aventurera" del recorregut. Gràcies pel comentari i la valoració. Salutacions

• Photo of Marko Garcia

Marko Garcia Apr 15, 2019

Si, correcte, just aquell tram. Com bé dius, és la part més "aventurera". La resta de la ruta, perfecta.