Uploaded March 19, 2018

Recorded March 2018

2.1
4.3

near Camarasa, Catalunya (España)

Sortida amb els companys del Grup de Muntanyisme dels Enginyers realitzada el 17-03-2018.
El Segre és un riu que, en general, és de recorregut plàcid, amb petits trams més estrets com els de Pont de Bar, el conegut congost de Terradets o el de Rubió. Menys conegut, però potser el paratge més impressionant del seu curs, és el congost del Mu amb gairebé 4 km de llargada des del barranc del Mu fins a l’aiguabarreig amb el riu Noguera Pallaresa, a Camarasa.
Al Congost de Mu hi podem accedir des de Camarasa o bé des d’Alòs de Balaguer. En aquest cas hi accedirem des de Camarasa. El començament de la sortida és al pont del Pastor, sobre el riu Segre, a la carretera C-13 aproximadament dos kilòmetres després de Camarasa. Agafem una pista asfaltada que ens portarà fins a la Central Hidroelèctrica d’Alòs de Balaguer. Al peu de la central trobem l’aiguabarreig entre el Segre i el Noguera Pallaresa. Continuem per l’antic camí que unia Camarasa amb Alòs de Balaguer passant per unes passarel·les metàl·liques que van per la marge dreta del riu fins arribar a un pont penjant que ens permet passar a l’altre costat del riu. Anirem pujant pel camí fins arribar a una desviació que cap a la dreta ens portarà cap al Congost de Mu i Alòs de Balaguer i cap a l’esquerra puja cap el mirador de Penalta. Seguim cap a la dreta i per un sender de 2.6 Km amb molts zig-zags sempre en pujada, però de molt bon caminar superem els aproximadament 300 m de desnivell que hi ha fins el mirador de Penalta. Des del mirador (666 m) hi ha unes magnífiques vistes a les serres Carbonera, Montroig i tot el Montsec i a les comarques de la Noguera i el Segrià. Tornem a baixar pel mateix camí fins a tornar a arribar a la desviació i ara continuem pel camí d’Alòs riu amunt. A l’arribar a la part més estreta del congost torna a haver-hi unes passeres metàl·liques i arribem a una pista ample on hi ha alguns cotxes aparcats. Continuant pel camí es passa per la Font de l’Espadella, on hi ha un àrea de pícnic. Una mica més endavant es pot veure al fons les ruïnes del Castell d’Alòs de Baleguer i finalment al cap d’aproximadament un kilòmetre més s’arriba a la Font del Pont a l’entrada del poble d’Alòs de Balaguer.
Moltes gràcies a Mercè M, Mercè S, Lluis M i Miquel S que ha preparat i coordinat aquesta magnifica sortida.
Parking

Aparcament - Pont del Pastor

Aparcament i inici de la ruta. Al costat del pont del Bon Pastor a la carretera C-13 a uns 2 Km de Camarasa. Comença un carretera asfaltada que porta fins a la Central Hidroelèctrica d'Alòs de Balaguer
River

Aiguabarreig Segre - Noguera Pallaresa

El rius Segre i Noguera Pallaresa s'ajunten al peu de la Central Hidroelèctrica.

Resclosa i Central Hidroelèctrica

Intersecció

A l'esquerra surt el camí cap a l'ermita de Sant Jordi i Camarasa
Bridge

Pasarel·les metàliques

Pont penjant

Intersecció al Mirador de la Penalta

El camí del Congost de Mu i Alòs de Balaguer seguis cap a la dreta. A l'esquerra surt el camí cap el Mirador de la Penalta.

Vistes del Congost de Mu

Mirador de la Penalta

Hi ha unes magnífiques vistes a les serres Carbonera, Montroig i tot el Montsec i a les comarques de la Noguera i el Segrià. Hi continua un camí que per dalt de la serra i la Cabana de la Coma del Poll porta fins a Alòs de Balaguer.

River

Estret de Mu

Interseccció

Final del camí i començament d'una pista apte per a cotxes

Font de l'Espadella - Zona de pícnic

Font del Pont - Alòs de Balaguer

Final del recorregut del Congost de Mu. Hi ha la font al costat del pont de la carretera a l'entrada del poble d'alòs de Balaguer

Esglèsia de Sant Feliu - Alòs de Balaguer

D'origen romànic però transformada en temps moderns, l'església conserva dos notables retaules gòtics dels segles XIV-XV, un dedicat a Sant Feliu i l'altre a la Mare de Déu del Roser i San Pere Màrtir.

• Photo of M A R C A

M A R C A Mar 20, 2018

Gràcies, jap 1990, per la teva i bona aportació.

• Photo of epuigisart

epuigisart Mar 30, 2018

Bona explicació i millor ruta