Time  3 hours 10 minutes

Coordinates 1058

Uploaded December 29, 2019

Recorded December 2019

-
-
3,121 f
2,391 f
0
1.1
2.2
4.49 mi

Viewed 46 times, downloaded 1 times

near Franqueira, Galicia (España)

A Paradanta. Corazón de la provincia de Pontevedra de paisaje montañoso ideal para desconectar de la ciudad y, sin grandes desplazamientos, contactar con la naturaleza. Formada por Creciente, A Cañiza, Covelo y Arbo, al sudeste de la provincia de Pontevedra linda al este con la provincia de Ourense y al sur con Portugal y el río Miño haciendo de frontera al que vierten sus aguas la gran cantidad de ríos y riachuelos que conforman preciosos valles y discurren por las tierras de A Paradanta. Desde los montes de A Paradanta ubicados en una zona central de estas tierras delimitadas por la zona norte las sierras de O Suido y el Faro de Avión como puntos de referencia.
Viajamos hasta uno de los lugares de referencia da A Paradanta, parroquia del ayuntamiento de A Cañiza: A Franqueira. Fuera en tiempos pasados un centro monástico del que apenas quedan restos. La iglesia de A Franqueira datada en el siglo XII, de estilo románico con modificaciones posteriores es en la actualidad un centro de peregrinación multitudinario de Galicia y por los vecinos del norte de Portugal,
A la entrada del santuario de A Franqueira se puede leer la leyenda de que la imagen de la Virgen apareció en los montes de A Paradanta, en el llamado O Coto da Vella. Descubierta por una anciana que cuidaba el ganado.
Iniciamos el recorrido por este lugar buscando los puntos que consideramos en magnífico día soleado y claro que invitaba a caminar. Las vistas sorprendentes.
Nuestro primer punto es la subida por el calvario de A Franqueira con sus catorce pasos.
El último paso de este vía crucis, estación 14 es O Coto da Cruz o también llamado A Cruz de Paradanta. Las vistas son maravillosas en un día muy claro y soleado.
Seguimos en busca el Alto de Paradanta o Coto Redondo. Aquí hay instalado un buzón del Club Montañeros Celtas. Este lugar invita a quedarse. Hay cazadores. Bienvenidos, la verdad, no somos.
Continuamos en busca del Coto da Vella, que se localiza con facilidad por la cruz que existe. En una cueva está la Virgen. Siguiendo con la leyenda, la imagen fue escondida en el año 738 para resguardarla de los saqueos que se estaban produciendo en la zona por parte de los sarracenos; pasado el tiempo ya pocos se acordaban del lugar elegido, hasta que la anciana la encontró en una pequeña gruta de piedra. Pronto fueron conocidos los milagros que la Virgen realizaba y se decidió construir un lugar para su culto a la altura que se merecía y en un lugar más accesible. Se utilizaron bueyes atados a un carro para elegir el sitio exacto de construcción, ya que no se ponían de acuerdo las parroquias, y fue donde los animales se pararon a beber donde se eligió el sitio que sería A Franqueira.
Descendemos y pronto encontramos O Neveiro dos Frades, para generar hielo y almacenar nieve para el uso doméstico y la conservación de alimentos. Parece ser que está ligado a lo que fuera el monasterio de A Franqueira. Estuvo a punto de desaparecer y fue rehabilitado recientemente, en 2018.
Nuestro último destino son los miradores circulares con asientos realizados con piedras pequeñas. Fueron construidos en el año 1963.
Un lugar fantástico, casi a 1.000 metros sobre el nivel del mar con vistas extraordinarias sobre las riberas de los ríos Uma, Tea y Miño, sobre el Miño, Portugal y en un día claro como el de hoy divisamos las islas Cíes en la ría de Vigo y la silueta del monte de Santa Tegra.
--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
A Paradanta. Corazón da provincia de Pontevedra de paisaxe montañosa ideal para desconectar da cidade e, sen grandes desprazamentos, contactar coa natureza. Formada por Crecente, A Cañiza, Covelo e Arbo, ao sueste da provincia de Pontevedra linda ao leste coa provincia de Ourense e ao sur con Portugal e o río Miño facendo de fronteira ao que verten as súas augas a gran cantidade de ríos e regatos que conforman preciosos vales e discorren polas terras da Paradanta. Desde os montes da Paradanta situados nunha zona central destas terras delimitadas pola zona norte as serras de Ou Suido e o Faro de Avión como puntos de referencia.
Viaxamos ata un dos lugares de referencia dá A Paradanta, parroquia do concello da Cañiza: A Franqueira. Fóra en tempos pasados un centro monástico do que apenas quedan restos. A igrexa da Franqueira datada no século XII, de estilo románico con modificacións posteriores é na actualidade un centro de peregrinación multitudinario de Galicia e polos veciños do norte de Portugal,
Á entrada do santuario da Franqueira pódese ler a lenda de que a imaxe da Virxe apareceu nos montes da Paradanta, no chamado Ou Coto dá Vella. Descuberta por unha anciá que coidaba o gando.
Iniciamos o percorrido por este lugar buscando os puntos que consideramos en magnífico día asollado e claro que convidaba a camiñar. As vistas sorprendentes.
O noso primeiro punto é a subida polo calvario da Franqueira cos seus catorce pasos.
O último paso deste vía crucis, estación 14 é Ou Coto dá Cruz ou tamén chamado A Cruz de Paradanta. As vistas son marabillosas nun día moi claro e asollado.
Seguimos en busca o Alto de Paradanta ou Coto Redondo. Aquí hai instalado unha caixa de correos do Club Montañeiros Celtas. Este lugar convida a quedar. Hai cazadores. Benvidos, a verdade, non somos.
Continuamos en busca do Coto dá Vella, que se localiza con facilidade pola cruz que existe. Nunha cova está a Virxe. Seguindo coa lenda, a imaxe foi escondida no ano 738 para resgardala dos saqueos que se estaban producindo na zona por parte dos sarracenos; pasado o tempo xa poucos se acordaban do lugar elixido, ata que a anciá atopouna nunha pequena gruta de pedra. Pronto foron coñecidos os milagres que a Virxe realizaba e decidiuse construír un lugar para o seu culto á altura que se merecía e nun lugar máis accesible. Utilizáronse bueyes atados a un carro para elixir o sitio exacto de construción, xa que non se poñían de acordo as parroquias, e foi onde os animais paráronse a beber onde se elixiu o sitio que sería A Franqueira.
Descendemos e pronto atopamos Ou Neveiro dous Frades, para xerar xeo e almacenar neve para o uso doméstico e a conservación de alimentos. Parece ser que está ligado ao que fose o mosteiro da Franqueira. Estivo a piques de desaparecer e foi rehabilitado recentemente, en 2018.
O noso último destino son os miradoiros circulares con asentos realizados con pedras pequenas. Foron construídos no ano 1963.
Un lugar fantástico, case a 1.000 metros sobre o nivel do mar con vistas extraordinarias sobre as ribeiras dos ríos Uma, Tea e Miño, sobre o Miño, Portugal e nun día claro como o de hoxe divisamos as illas Cíes na ría de Vigo e a silueta do monte de Santa Tegra.

View more external

Waypoint

Antena Televisión

Summit

Coto Da Vella 928m

Coto Da Vella
Sacred architecture

Coto da Vella Cova da Franqueira

Summit

Coto Redondo 931m

Coto Redondo
Waypoint

Cruz da Paradanta

Waypoint

Depósito auga

Waypoint

Estación 1

O Calvario Da Franqueira A Cañiza, Pontevedra, ESP
Waypoint

Estación 10

Waypoint

Estación 11

Waypoint

Estación 12

Waypoint

Estación 13

Waypoint

Estación 14

Waypoint

Estación 2

Waypoint

Estación 3

Waypoint

Estación 4

Waypoint

Estación 5

Waypoint

Estación 6

Waypoint

Estación 7

Waypoint

Estación 8

Waypoint

Estación 9

Parking

Inicio

panorama

Miradoiros da Paradanta (varios)

panorama

Mirador da Paradanta

Museum

Neveira dos Frades

Comments

    You can or this trail