• Photo of Cadzand bad - Knokke - Het Zwin

0 f
2.2
4.5

near Het Zwin, Flanders (Belgique)

Zeer aangename wandeling in de regio Knokke - Het Zwin.
We starten aan camping Wachtsluis in Retrachement , Nederland. U heeft meteen een prachtig uitzicht over Het Zwin. Via de internationale dijk stappen we richting Knokke. We komen op de weg die naar het bezoekerscentrum van Het Zwin loopt en nemen hier het wandelpad op de Nieuwe Hazegrasdijk. Wie dit pad te hobbelig vindt kan ook op het fietspad naast de dijk wandelen. Via enkele plattelandswegeltjes gaat het verder tot de buitenwijken van Het Zoute. Ook hier is het heel aangenaam wandelen. Via het Koningsbos, een prachtig stukje natuur in Knokke, gaat het dan via de Zwinbosjes tot aan het strand waar we zo terug naar Cadzand wandelen. Deze mooie wandeling biedt een gevarieerd landschap aan in een van de mooiste natuurgebieden aan onze kust.
1 héél belangrijk detail: Je kunt de wandeling alleen maken bij eb. Alleen dan kan je van Knokke naar Cadzand wandelen over het strand. Zelfs dan nog kan je er een natte voet aan overhouden. Daarom is de oversteek pas op het laatst van deze wandeling. Kijk dus eerst op de website http://www.meteo.be/meteo/view/nl/123498-Getijden.html wanneer het eb is!
Voor de rest een aanrader!

• Photo of Papylou

Papylou Sep 11, 2012

Magnifique balade et superbe région

• vandeg May 24, 2014

Leuke afwisselende wandeling. Grote stukken zijn enkel geschikt voor wandelaars, dus geen last van fietsers. Waren 2 uur voordat het water op het laagste punt was bij de geul. Water stond toen op enkelhoogte dus even schoenen uit.

• yvesvin Sep 13, 2014

Schitterende wandeling ! Ook een dikke proficiat voor jullie website Westwandelingen die ik pas onlangs ontdekte ! "Doe zo voort" zouden ze op school zeggen ...

• Photo of nalepop

nalepop Aug 12, 2015

Very nice relaxing walk, thanks :)

• Photo of wdejaeghere

wdejaeghere Jul 23, 2016

Mooie wandeling met veel variatie.

• delendoorcommuniceren May 3, 2017

DE ZWINGEUL KAN NIET MEER WORDEN OVERGESTOKEN!

Zelfs niet meer tijdens eb :-(
    De geul wordt verbreed en uitgediept om 't Zwin te behouden. Alternatieve wandelroute gekozen via deze website. Was ook erg mooi!

• Photo of Tenerife te Voet

Tenerife te Voet May 3, 2017

Bedankt voor de info!

• BramF Aug 5, 2018

Mooie wandeling! Wij raakten (2 uur na eb-punt) op blote voeten door de 5 meter water. Het water stond ongeveer tot onze enkels.