Uploaded June 15, 2013

Recorded June 2013

1.9
3.9

near el Prat de Sant Julià, Catalunya (España)

Preciosa caminada iniciada a Sant Julià de Cabrera per seguir el camí que porta al Coll de Bram, punt de conexió de la ruta.

D'aquí agafem el camí del Pla d'Aiats, donant la volta al Puig dels Llops cap Coll d'Aiats on iniciarem la pujada. Un cop al pla d'aiats cal arribar fins al final de l'extrem sud i perdre una bona estona en l'impressionant mirador on hi ha l'estelada.

Retornarem pel mateix camí fins a les cabanes, on iniciarem la baixada del Grau de l'Escaleta fins a la casa d'Aiats.

Aquí agafarem la carretera fins a Casellas on començarem la pujada al Morral de Casellas. Un cop dalt seguirem tota la carena passant per la Tuta fins arribar a les Bores d'en Masallera, curiosa esquerda que val la pena dedicar-hi una sortida per ella sola.

Finalment retornem al coll de Bram i pujarem a Cabrera per les escales. Tornarem a caranejar atravessant el Pla del Prat on el camí ens portarà altre cop a Sant Julià de Cabrera.

COLL DE BRAM

Punt d'intersecció anada-tornada. Es el primer coll que trobem venint des de Sant Julià de Cabrera. Per continuar hem de deixar les escales a la nostra espatlla i seguir el camí de l'esquerra en direcció Sud encara que sembli una mica dificil de trobar hi ha un fil de pastor que s'ha de passar.

COLL D'AIATS

Intersecció de 4 camins, nosaltres seguirem el de l'esquerra mirant a migdia que es el que s'enfila al Pla d'Aiats

CABANES D'AIATS

El punt senyala el camí que ens ha de conduir a les cabanes d'Aiats i al Grau de l'Escaleta un cop tornem del mirador d'aiats

EL PLA D'AIATS

Un dels miradors més impressionants del cabrerès

GRAU DE L'ESCALETA

Impressionant camí d'accés al cim des de la casa d'Aiats. Avui l'hem fet de baixada, però els valents també el fan de pujada.

CASA D'AIATS

El punt marca l'inici o final del Grau de l'Escaleta just darrera de la casa pairal d'Aiats

MAS CASELLAS

cal seguir el cami de Casellas per sortir de darrera la casa on trobarem el cami que s'enfila cap al morral

MORRAL DE CASELLAS

Aquest cim no té cap interès ja que no té cap vista, únicament senyala l'inici de la carena que ens portarà a la Tuta

LA TUTA

Cim amb una panoràmic d'Osona fantàstica

LES BORES D'EN MASSALLERA

Les Bores d'en Massallera són una esquera immensa plena de vegetació, és molt curiosa i té el seu encant. L'accés no és fàcil, el punt senyala l'entrada

CABRERA

• In3vitable Oct 25, 2015

Ruta fàcil i molt aconsellable. Moltes gràcies!