Uploaded September 25, 2016

Recorded September 2016

2.3
4.6

near Gavarnie, Languedoc-Roussillon-Midi-Pyrénées (France)

RECORREGUT: Col des Tentes fins al Port de Bujaruelo per una antiga carretera que ara està adaptada per a persones amb minusvalidesa, continuem enfilar-nos i passem per les morrenes dels glaciars de Gabieto i Taillón. Aquí la dificultat és l'aigua que ens barra el pas al camí i cal buscar la millor solució. A continuació trobem el Col des Sarradets, sobre el refugi de la Brèche de Rolan-Les Sarradets i baixem fins el refugi.
Davant nostre hi tenim el Circ de Gavarnie amb la famosa Bretxa al mig(40 metres d'ample per 100 metres d'alt). Tot un espectacle. Aquí hem pujat donant una petita volta per sobre la glacera, crec que ho hem fet millor de tornada que hem baixat més verticals des de la Bretxa i hem evitat quasi tot el gel. De pujada hem posat grampons per seguretat, ja que la neu no estava trepitjada encara i era molt d'hora. Tothom passava sense. Arribem a la Bretxa. Aquest lloc també mereix una estoneta per contemplar les vistes. Continuem per la part sud i ens trobem el Dedo que cal passar-lo per la cara nord i te un pas que cal prestar-li una bona atenció i ja continuem sense més dificultats per la carena(cara sud) i fins el cim del Taillón(tota aquesta pujada és molt costeruda). Ara toca gaudir de les vistes: Mont Perdut, Vignemale, etc. En poca estona veiem pujar bromes i és aconsellable baixar ràpid. Per tornar, desfem el camí d'anada.

OBSERVACIONS: Hem començat la caminada molt d'hora per l'alt risc de pluja que hi havia. No ha plogut però si que estava el cel molt tapat, però amb clarianes que deixaven passar el sol.
El refugi de la Bretxa-Sarradets, estarà tancat tot l'any 2017 per obres d'ampliació i reforma

TEMPS CAMINANT= 7:05 hores
TEMPS DESCANS= 0:33 hores

Refuge

8:29 h. Refuge de la Brèche de Roland-Les Sarradets

10:18 h. El Dedo

10:59 h. Taillón (3.146 metres)