Moving time  3 hours

5 ft
1.4
2.7

near Siğacık, İzmir (Türkiye)

12 arkadaş Efes-Mimas Antik Yolu'nun 9 kilometrelik Azmak-Demircili (Airai) rotasını  arkadaş yürüdük. Deniz kıyısına paralel devam eden rotamız geniş bir kumsal ve enginar tarlalarının arasından başlıyor. Bitki örtüsü makilik ve mevsim çiçekleri... Traktör ve keçi yollarından, patikalardan, çarşak kayalıklardan geçerek akvaryumu andıran ıssız koylara ulaştık. Yolumuzun üzerinde çamlar, ardıç ve andız ağaçları da vardı.Yürüyüşü antik Airai/Erai kentçiğinin kalıntılarının üstünde bitirdik.

EFES -MİMAS YOLU : 6 İyon kentini birbirine bağlayan 709 km uzunluğunda 49 parkurdan oluşan Efes-Mimas yürüyüş yolu, antik Efes kentinde Artemis Tapınağı’nın önünden başlıyor; mitolojik adı Mimas olan Karaburun’da sona eriyor.
Bu rotanın ana omurgasını Efes, Kolophon, Lebedos, Teos, Klazomenai ve Erythrai antik kentleri arasındaki 6 patika oluşturuyor.
Selçuk ilçesinde Artemis Tapınağı önünden başlayan Efes-Mimas Yolu, Menderes, Seferihisar, Güzelbahçe, Urla, Çeşme ilçelerinden geçiyor ve mitolojik adı "Mimas" olan Karaburun'da sona eriyor. Yol, tarihin en görkemli uygarlıklarından birini Batı Anadolu'da İyonyaların kurduğu şehirlerin içinden geçerek güzergahtaki tüm doğal, tarihi ve kültürel birikimi ziyaretçilerine sunuyor.
Doğa tutkunları, yarımadanın köylerinden geçerken, açtıkları küçük tezgahlarında kendi yetiştirdiği ürünleri pazarlayan satıcılarla da karşılaşıyor. .

Türkiye Dağcılık Federasyonu As Başkanı Ertuğrul Tugay, Efes-Mimas Yolu'nun tarihte İzmir ve çevresinde bağımsız şehir devletleri kuran İyonların birbirleriyle ticaretinde ve kültür alışverişinde önemli bir role sahip olduğunu söyledi. Bölgedeki antik yol güzergahını turizme kazandırmak ve bu bölgedeki yerleşim yerlerindeki yerel halkı kalkındırmak amacıyla "Efes-Mimas Kültür Rotası" projesini hayat geçirdiklerini belirten Tugay, şöyle konuştu: "Projeyi hazırlarken amacımız İzmir Yarımadası üzerinde bulunan 6 İyon kentini birbirine bağlayan o yolları gün yüzüne çıkarmak ve bugünün kullanıcılarına sunmaktı. Tarihi yola yürüyüş ile bisiklet parkurların yanı sıra zeytin, bağ ve deniz temalı rotaları da eklendi. Uluslararası standartlara uygun işaretlenen ve yön levhaları yerleştirilen Efes Mimas Yolu, yeni rotalarıyla 49 farklı parkurda toplam 709 kilometre uzunluğunda."

Azmak koyu

Önen koyu

Keçi ağılı

Altınköy Çiftlik Evleri

Altınköy (Akkoy) Plajı

Fotoğraf

Turkuaz koy. Gerçekten turkuaz :)