1.7
3.3

near Prades, Catalunya (España)

Avui fem la continuació del Camí Ramader de Poblet a Prades, i per continuar agafant el camí en pujada, farem una circular sortint del Refugi Forestal del Barranc del Tillar i agafant la continuació del camí Ramader en pujada.
La sortida està a la T-700, en una petita entrada de la carretera on hi caben un parell de cotxes, que està al costat de l'entrada de la pista del refugi forestal.
Fem usn 300 metres i ja estem al refugi. ës un edifici espectacular. Seguim la pista fins arribar al barranc del Tillar ...el creuem. Aquí, a la nostra dreta tenim el sender que baixa del Coll del Bosc pel mig del barranc del Tillar. Nosaltres seguim per la pista. Creuem el Barranc de Coma Pregona...Ara creuem un altre barranc on hi trobem la Font del Gat (hi raja aigua fresca)...seguim per la pista i creuem el Barranc de la Teulada...i ja arribem al morro de la serra a la que anem a donar la volta. en la punta hi trobem el refugi forestal de la sortida anterior i la continuació del Camí Ramader. Ara deixem la pista i passem per uns pals de fusta per que no hi passin les motos...es ben trist!!!
El camí Ramader segueix fent pujada. Anem per la part solana i el camí va per un bosc d'alzines i rebolls...entrem per un moment en un tallafocs que hem de deixar a la nostra dreta. Hi ga qui no veu bé la continuació i passa pel Tallafocs. estem caminant per la part solana del Serret de la Pedrera, dit així doncs en aquest sector de la muntanya hi habíen v+aries canteres d'on s'hi extreia pedra foguera molt fina i de qualitat...hi trobem un cartell explicatiu. El camí segueix pujant per la solana fins que arribem als Plans de Pagès...això és com una aparició...tot verd, amb un bosc ufanós i plà...fotos i descans!!! Entre el plà busque la continuació del camí Ramader fins que entrem al bosc i veiem el Pal indicador que continúa cap a Prades. Aquí tornem a deixar el Camí Ramader per fer la continuacó en la propera ruta: Plans de Pagès-Prades.
Per baixar deixem la pista en la Font del Mas de Pagès. Podem beure, doncs hi raja un filet d'aigua. Continuem per la sendera entre bosc de pins...a mà dreta tenim el Mas de Pagès. Seguim planejant fins la cota 1.130 m. Ara el camí comença a baixar fort pel sender...atravessem un parell de tarteres....molt bona vista!!! El camí segueix baixant fins el barranc del Tillar, en la cruïlla que hem passat a la pujada. Desfem el camí d'anada ...tornem a passar pel refugi forestal de lTillar i ja son al nostre cotxe...bona caminada!!!

1006 M.

Prades

• Photo of peptg

peptg Feb 21, 2020

Tot i que per culpa nostra la vam seguir al revés, la més cordial felicitació pel grau de detall de la mateixa.