Moving time  2 hours 21 minutes

Recorded November 2019

1.6
3.3

near El Arrabal de Coll d’Arbós, Catalunya (España)

Ruta que vaig descobrir al llibre “ Catalunya, rutes a llocs sorprenents” escrit per César Barba.

Volta circular que es desenvolupa en diferents tipus de paissatge.Per un costat tenim la visió de l’área cremada per l’incendi de juliol de 2015 que va arrasar més de 1000 Ha a pocs kilòmetres de Montserrat. En aquesta zona es a on veurem les creus fetes amb els troncs dels pins cremats en aquell incendi; aquesta actuació va ser feta per l’artista Marc Sellarés. Un cop deixem al darrera l’àrea a on es concentren les creus, entrarem a la zona que voreja els torrents de Julenques i de la Font del Boix. Aquests torrents son molt bonics i la vegetació de ribera també. Aquesta es una zona que es va salvar de l’incendi esmentat.

La ruta no té grans desnivells ni dificultat tècnica, més enllà de la que presenta la zona de les Creus. El bosc es va regenerant i els petits corriols que hi ha a la zona del Bosc de les Creus van desapareixent “menjats” per la regeneració del sotabosc. Sembla, pel que he llegit, que en Marc Sellarés ja volia que la seva obra fos efímera pel que no si val exclamar-se per les dificultats que hi ha en aquest tram de la caminada per trobar el camí que hem de seguir. El bosc es va fent malbé mica en mica. Va ser acabat el juliol del 2016; tenia 1293 creus, tantes com Ha es van cremar però avui, tres @nys més tard, diria que ja en té moltes menys. Només cal comparar les fotografies adjuntes amb les del 2016 que es poden trobar a internet. La veritat es que la fusta dels arbres dona sensació de debilitat i mentres camines vas veient el gran nombre de creus que ja han caigut, trencades segurament per les ventades que s’hi han produit a la zona.

Més enllà dels Torrents de Julenques i del Boix i del Bosc de les Creus, la caminada passa per devan de la masia de Ca l’Enric de la Torre. Es tracta d’un edifici espectacular, molt gran, amb una torre de defensa. Sembla que es una masia que ja estava documentada en el segle XIV

El punt d’inici de la caminada està entre els km. 5 i 6 de la carretera que va de Can Maçana a Manresa. Allà hi ha un petit espai d’aparcament on hi caben 8-10 vehicles
Tree

Aspecte del Bosc de les Creus

Information

Caminant pel Bosc de les Creus.

Creu, barraca de pedra seca i Montserrat

Panorämica de la zona

Building of interest

Barraca de pedra seca i creu

A la zona cremada també hi havien terrenys de cultiu. La barraca n’es un testimoni

Panoràmica

Barraca

Ruins

Edifici en ruines. Masia de Julenques

Information

Un cop passades les ruïnes de Julenques entrem a la pista

En aquest punt s’acaba el caminar entre matolls sense camí definit. A partir d’ara tot seràn pistes o camins fresats

Un troç de la zona cremada. Montserrat al fons

La pista per on anem

Acabem d’entrar en el corriol que va paral-lel al torrent

Caminant a tocar del torrent

River

Sender de la Font del Bosc. Torrent de Julenques

Aquest torrent es molt bonic

Aspecte del torrent

Cave

Vista del que hi ha a la nostre dreta, uns metres per sobre del torrent

Information

Zona a on la vegetació es molt densa. Continuem caminant junt al torrent

Font del Boix

Aqui hem de travessar el torrent per agafar el camí que surt a la nostre esquerra

Devant, dreta, darrera

Al mig una vista de la masia de Can Enric de la Torre a on es veu la gran torre que té

Ara anem en la direcció d’@quest panell informatiu

Information

Estem baixant, aquest tram té una forta pendent però es fa bé.

Font dels Plàtans, o el que en queda

Information

La pista en aquesta zona.